به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران ادامه داد: سازمان حسابرسی در حال بررسی میزان دیون و بدهی دولت به شهرداری است و مطابق تاییدیه این سازمان دولت بدهی را می پذیرد.
حناچی خاطرنشان کرد: بر اساس قولی که به شورای شهر داده بودیم امروز بودجه سال 98 را به شورای شهر تقدیم کردیم.
وی افزود: تلاش کردیم این لایحه منطبق با واقعیت ها باشد.
شهردار تهران گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران بودجه سال آینده منطبق با این برنامه است.
وی با بیان اینکه برنامه بودجه 18 میلیارد و 930 هزار میلیارد تومان خواهد بود، اظهار داشت: حدود سه سال میزان بودجه شهرداری تهران ثابت بود اما با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم، رقم بودجه واقع‌بینانه است.
حناچی میزان افزایش سقف بودجه سال 98 را حدود 9 درصد اعلام کرد و گفت: رشد هزینه ها در بودجه 8 درصد، رشد دارایی و سرمایه 3 درصد، رشد تملک دارایی مالی 9 درصد و رشد بودجه شرکت‌ها نیز 11 درصد در بودجه سال 98 بوده است.
شهردار تهران محور های عمده افزایش بودجه را در حوزه های حمل و نقل عمومی، توسعه مترو و حمل و نقل ریلی و توسعه محورهای پیاده و دوچرخه سواری دانست.
شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه بودجه حمل و نقل عمومی سال 98 نسبت به امسال 30 درصد افزایش خواهد داشت گفت: 70 درصد اعتبارات هزینه‌ای در حوزه حمل و نقل عمومی است.
وی با بیان اینکه حدود 2میلیون مسافر در روز جابجا می شوند، افزود: هدف ما این است که این عدد به هفت میلیون مسافر برسند.
حناچی ادامه داد: در حال حاضر پایتخت نیازمند 2 هزار واگن مترو و سه هزار دستگاه اتوبوس است.
شهردار تهران همچنین افزود: کمک دولت در حوزه حمل و نقل به شهرداری تهران از طریق فاینانس است.
وی با بیان اینکه بودجه سال 98 کشور هنوز از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است، گفت: نکاتی در این بودجه پیش‌بینی شده است که امیدواریم تصویب شود.
حناچی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی برای ما اهمیت دارد، گفت: برای توسعه این شبکه نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم چرا که این موضوع یک موضوع حاکمیتی است.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه تعهدات مالی مانع از استفاده از اوراق مشارکت شده است، گفت: معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران پیگیر این موضوع است و برای استفاده از اوراق مشارکت در حال مذاکره هستیم.
وی در ادامه درباره یکسان سازی قبور شهدا گفت: در این باره برنامه خاصی نداشتیم اما سیاست های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب را اجرا خواهیم کرد.
شهردار تهران در خصوص قبوری که از قبل یکسان سازی شده است هم اظهار داشت : در این خصوص برنامه خاصی نداریم اما اگر خانواده ها شهدا نظری داشته باشند، آن را اعمال خواهیم کرد.

*به طرح ترافیک نگاه درآمدزایی نداریم
شهردار تهران در درباره طرح ترافیک و طرح زوج و فرد پایتخت خاطرنشان کرد: نگاه ما در طرح ترافیک درآمدزا نیست.
وی با بیان اینکه سلامت شهروندان از همه چیز مهمتر است، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد روزهای آلوده پایتخت 20 درصد کاهش یافته است.
حناچی گفت: کاهش تعداد روزهای آلوده نتیجه تلاش‌های بسیار از جمله کنترل معاینه فنی، افزایش مراکز معاینه فنی و مجهز شدن بزرگراه ها به دوربین های کنترل معاینه فنی است و در این میان وضعیت جوی و باد و برکت الهی هم به ما کمک کرد.
حناچی افزود: طرح زوج و فرد به صورت آنی و دفع تاثیرگذار است اما اگر به طور دائمی اجرا شود، تأثیر خود را از دست می‌دهد.
شهردار تهران با بیان اینکه حذف محدوده طرح زوج و فرد از سال 98 اجرایی می‌شود، گفت: تا تابستان 98 فرصت داریم که در این خصوص پیشنهاداتی را مطرح و بحث کنیم.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.