به گزارش ایرنا ، امیر محمدی روز شنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان ورامین درجمع خبرنگاران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرستان ورامین از چهار بخش ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت تشکیل می شد که در تمامی این مناطق تنها 8 مدرسه وجود داشت.
وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناطق روستایی شهرستان ورامین از داشتن حداقل مدرسه دخترانه بی بهره بود و پس از سال ها یک مدرسه دخترانه در شهرستان پیشوا احداث شد و بسیاری از دختران امکان ادامه تحصیل در دبیرستان را نداشتند.
وی افزود: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حالی ورامین از 118 ساختمان آموزشی برخوردار شده که شهرستان های پاکدشت ، پیشوا و قرچک از ورامین جدا شده اند و هیچ دختری به دلیل نبودن دبیرستان یا مدرسه از تحصیل باز نمی ماند.
محمدی اظهار داشت: پیش از انقلاب تعداد فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی لیسانس از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر بود ولی امروز تعداد زیادی از 3 هزار نیروی فرهنگی ورامین از مدرک دکترا برخوردارند و در حوزه های مختلف پژوهشی و علمی صاحب نظر هستند.
وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خیرین مدرسه ساز در کنار دولت به امر مدرسه سازی مشغول بوده و ده ها مدرسه در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش ورامین افزود: در حال حاضر بیش از 49 هزار دانش آموز در مدارس ورامین مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 26 هزار نفر را دختر و 23 هزار نفر را پسر تشکیل می دهد.
وی تعداد دانش آموزان افغانستانی شهرستان ورامین را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ورامین از نظر تعداد دانش آموزان اتباع پس از پاکدشت، رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارد.
وی مهمترین مشکل مدارس قرچک را فرسوده بودن آن ها اعلام کرد و افزود: 50 درصد از مدارس شهرستان ورامین حدود 40 سال عمر دارد و این امر هزینه های نگهداری مدارس ورامین را به شدت افزایش داده است.
محمدی با اشاره به این که اکثر مدارس ورامین دو نوبته اداره می شوند اظهار داشت: در حال حاضر 357 واحد آموزشی دولتی و 134 واحد آموزشی غیر دولتی در ورامین فعال هستند.

** 52 درصد از دانش آموزان جوادآباد اتباع افغانستان هستند
رئیس آموزش و پرورش شهر جوادآباد نیز در این نشست گفت: 52 درصد از جمعیت 4 هزار و 955 نفری دانش آموزان جوادآباد را اتباع افغانستان تشکیل می دهند.
عباس کیوانلو گفت: آموزش و پرورش جواد آباد در سال 1381 از شهرستان ورامین استقلال پیدا کرد.
وی افزود: آموزش و پرورش جواد آباد از 54 آموزشگاه شامل 30 مدرسه ابتدایی ، 15 مدرسه متوسطه دوره اول ، 6 مدرسه متوسطه دوره دوم نظری و 3 مدرسه متوسطه دوره دوم کار دانش است که 13 مدرسه ابتدایی به صورت چندپایه اداره می شود و یک معلم نقش مدیر ، معلم ، معاون آموزشی ، معاون پرورشی ، معاون اجرایی و حتی نیروی خدماتی ارائه خدمت می کند.
وی اظهار داشت: جوادآباد، از کمترین میزان تراکم دانش آموزی در استان تهران با نرخ 18.5 برخوردار است و این مهم به دلیل پراکندگی جمعیت دانش آموزی به ویژه در مناطق روستایی است.
کیوانلو افزود: جوادآباد از دو مدرسه دخترانه و پسرانه شبانه روزی با امکانات بسیاری مناسب خوابگاهی و سه وعده غذای گرم برخوردار است ، مدرسه پسرانه در شهر جوادآباد ویژه دوره دوم متوسطه و کار دانش و مدرسه دخترانه در روستای خاوه ویژه دوره اول متوسطه و کار و دانش شامل خیاطی ، کامپیوتر و حسابداری است.
وی گفت : در آموزش و پرورش جوادآباد 445 فرهنگی به خدمت مشغول هستند.
وی یکی از مهمترین خدمات نظام در جوادآباد را نهضت مدرسه سازی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 8 مدرسه خیرساز در مناطق مختلف شهری و روستایی جوادآباد در حال ساخت است که به زودی این مدارس به بهره برداری می رسد.
بخش جوادآباد ، وسیع ترین بخش استان تهران است که در 12 کیلومتری بخش مرکزی ورامین و در حاشیه محور قم – گرمسار واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.