اسدالله کارگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت غرفه های شهرداری در چارچوب قانون نیست اظهارداشت :غرفه هایی که در روزهای پایانی سال بدون مجوز درسطح شهر راه اندازی می شوند از نظر اساسنامه غیرقانونی است.
وی افزود: طی چند وقت گذشته مصوبه ای از سوی اتاق اصناف تهران ابلاغ و مقرر شد تا فعالیت این غرفه ها زیر نظر اتحادیه انجام شود اما در زمان ابلاغ برگه های اخطار به غرفه داران، آنها اعلام کردند که تاکنون این موضوع از سوی شهرداری به ما اعلام نشده و ما همچنان فعالیت خود را تحت نظارت شهرداری ادامه می دهیم.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، نظارت صورت گرفته بر فعالیت این غرفه داران در چارچوب قانون نیست بلکه به صورت خودمختار و نیز طبق نظر غرفه دار انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته سرما شدید موجب یخ زدگی میوه ها شد و شاهد توزیع پرتقال های یخ زده در بازار بودیم، ٩٧ درصد از این میوه ها به واسطه غرفه داران شهرداری در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت، سه درصد دیگر از طریق اتحادیه بود که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد اعضای اتحادیه با ارایه آگاهی لازم به مشتریان درخصوص یخ زدگی میوه ها آن ها را در اختیار مشتریان قرار داده اند.

*اتحادیه میوه و تره بار به ستاد تنظیم بازارشب عید دعوت نشد
کارگر گفت:هر سال به منظور ایجاد نظم در بازار برنامه هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای ذخیره سازی و نیز تنظیم بازار صورت می گیرد که اتحادیه میوه و سبزی از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و نیز ستاد تنظیم بازار به عنوان مباشر توزیع میوه در بازار انتخاب می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: متاسفانه امسال اعضای اتحادیه میوه و تره بار به جلسات برگزار شده برای تنظیم بازار دعوت نشد این در حالیست که اعضای اتحادیه به دلیل آگاهی بالا نسبت به میزان مصرف میوه در بازار می توانند به عنوان بهترین توزیع کننده محسوب شوند.
وی به اقدامات لازم جهت بهبود وضعت بازار میوه شب عید اشاره و بیان کرد: به طور حتم باید میزان موردنیاز مصرف میوه در بازار پیش بینی شود تا در صورت کمبود کالا، دولت تصمیمات لازم جهت جبران کمبودی ها و نیز تنظیم بازار را اتخاذ و اقدام به تزریق میوه در این بازار کند.
وی به نحوه قیمت گذاری میوه در بازار میوه و تره بار اشاره کرد و افزود: بخشی از قیمت گذاری ها که مربوط به اتحادیه است به صورت هفتگی توسط کارشناسان اتحادیه انجام می شود و میانگین قیمت از طریق نرخ نامه ارسال می شود اما قیمت گذاری های سالیانه مربوط به اتحادیه نیست و تاکنون اطلاع دقیقی از قیمت ها جهت تنظیم بازار شب عید امسال به ما ارائه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتراض ما این است که تنظیم بازار شب عید باید زیر نظر کارشناسان اتحادیه صورت گیرد زیرا نحوه ذخیره سازی نیازمند کارشناسانی است که قادر به ارائه اطلاعات دقیق نسبت به میزان موردنیاز میوه در بازار هستند.

* قیمت سیب برای بازار شب عید مشخص نیست
کارگر با تاکید بر قیمت های تعیین شده برای میوه در بازار شب عید گفت: با توجه به نبود مکاتبات لازم با اتحادیه، اطلاعات چندانی از نرخ میوه برای بازار شب عید به ما ارائه داده نشده است اما طبق شنیده ها قیمت پرتقال برای این زمان سه هزار و 100 تومان اعلام شده است و همچنان قیمت سیب مشخص نیست.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اعلام کرد که اتحادیه به دلیل 60 سال سابقه کار می تواند در بازار شب عید حرفی برای گفتن داشته باشد و به عنوان ستون بازار محسوب شود.
وی اظهار داشت: در بازار باید یک نظارتی وجود داشته باشد تا قیمت ها به صورت منطقی به مشتریان اعلام شود اما ایجاد نظارت در یک چارچوب خاص باعث شده تا مغازه داران در فروش کالا مختار و دیگر قیمت کالاها به صورت منطقی به مشتریان ارائه نشود.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.