به گزارش ایرنا، آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان حاج عبداله توسلی و دبستان شهید علیجانی شهر دماوند برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم‌فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در این مراسم در جمع دانش آموزان اظهار داشت: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یادآور حماسه آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی است که با رهبری امام راحل آغاز و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی نهایی رسید.
وی با بیان اینکه باید قدران انقلاب اسلامی باشیم که برای ما آزادی، استقلال، امنیت و عزت را به ارمغان آورد، افزود: مردم کشور عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، بحرین و شیعیان عربستان و نیجریه همه آرزوی چنین استقلال و عزتی را دارند.
این مقام مسئول با تاکید براینکه با مقاومت مسلمانان نقشه های دشمن نقش برآب می شود، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حوادث متعددی در جهان علیه کشورهای مستقل توسط آمریکا هستیم که می توان به ونزوالا و سوریه اشاره کرد.
امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه آنان از توطئه ها و دسیسه های خود علیه ایران دست بر نمی دارند، گفت: ایران پرچم اسلام و استقلال را برافراشته است و آنان ناراحت هستند و میخواهند برما تسلط داشته و نفت و ذخایر ما را ببرند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی تاکید کرد: گرچه تحریم، گرانی و سختی در کشور وجود دارد ولی عزت و استقلال ما ارزشمند تر از این مسائل است؛ آنان گفته بودند که نمی‌گذاریم چهلمین سال پیروزی‌ انقلاب را ببینید اما به کوری چشم دشمنان اسلام ما چهلمین سال را هم دیدیم و انشاالله سالهای بعد را هم خواهیم دید.
این مقام مسئول با اشاره به ایستادگی مردم برای حفظ انقلاب و مقاومت در برابر دشمن، تصریح کرد: مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند؛ البته توقع دارند که مسئولین خیانتکار و کم‌کار و آنانی که حقوق‌های نجومی دارند و برای مردم کار نمی‌کنند، کنار زده شوند و این مهم توسط دستگاه‌های اجرایی و قوه‌ قضاییه در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه همه باید کمک کنند تا انقلاب بالنده باشد، خاطرنشان کرد: نقش دانش آموزان با درس خواندن و کسب علم و دانش و رسیدن به قله‌های بلند فناوری و پیشرفت در تحقق این مهم بی بدیل است .
همچنین فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و زنان کشور، گفت : تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر شاهد نمایشی بودن نقش زنان بودیم اما بعد از پیروزی انقلاب، نقش زنان در تعیین سرنوشت کشور پررنگ تر شده است.
وی مهمترین دستاورد دیگر پیروزی انقلاب را آگاهی بخشی به نسل جوان دانست و تصریح کرد: این امکانات برای نسل جوان فراهم شده تا از مسائلی که در سطح دنیا مطرح می شود آگاهی بهتری کسب کنند.
مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس این شهرستان نیز گفت: زنگ انقلاب همزمان در 102 مدرسه‌ی شهری و روستایی شهرستان دماوند راس ساعت 9:30 دقیقه، همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به کشور، با مسئولان نواخته شد .
وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ تعلیم و تربیت در این کشور وظیفه خود می داند آموزه های انقلاب و اسلام را در قالب برنامه های مختلف به نسل آینده انقلاب منتقل کند.
پورفتحی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این نهاد در ایام دهه فجر حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله‌ی انقلاب، دیدار از خانواده شهدا، اعزام دانش آموزان به اردوی موزه دفاع مقدس، باغ موزه عبرت و موزه زندان قصر و ... دانست.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.