به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت نظری با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود، اظهار داشت: معتقدم همانطور که مقام معظم رهبری بارها در صحبت‌ هایشان به مبارزه با فساد و تلاش برای شفافیت اشاره کردند، ما هم در تمام سطوح مدیریتی چه در مجموعه دولت و چه سایر نهادها، باید تلاش کنیم که فرآیند شفافیت و مبارزه با فساد مورد حمایت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این وظیفه تمام بخش‌های مختلف عمومی است که در نگاه مردم به عنوان حکومت شناخته می‌شود.
نظری ادامه داد: اگر ما به عنوان کسانی که تصمیم‌ گیرنده یا مجری هستیم، آرامش‌خاطر به کسانی که خواهان توسعه شفافیت و مبارزه با فساد هستند را ندهیم، به طور طبیعی فرآیند مبارزه در عین حال شفافیت را کند کرده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: مشخصا در موضوع مشهور به پرونده املاک نجومی، معتقدم باید جزئیات مربوط به پرونده به اطلاع جامعه برسد.
وی بیان کرد: اگر تمام فرآیند قضایی در منظر عمومی قرار گیرد، آن زمان هر رأیی که توسط دادگاه صادر شود، مورد پذیرش عموم جامعه نیز قرار خواهد گرفت.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای حراست و حفاظت از کیان دستگاه قضا، لازم است جزئیات مربوط به پرونده مشهور به املاک نجومی در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد، تا همه در خصوص رأی اخیر که برای سلطانی صادر شده، قضاوت کنند، با توجه به اینکه ابعاد پرونده برای ما روشن نیست، شاید نتوانیم به درستی در خصوص منطوق رأی قضاوت کنیم.
به گزارش ایرنا، املاک نجومی اشاره به مجموعه افشاگری‌ها و واکنش‌هایی دارد که در مورد واگذاری چند هزار میلیاردی املاک به بعضی مدیران ارشد شهری و برخی اعضای شورای شهر تهران در زمان محمدباقر قالیباف صورت گرفت.
سایت معماری نیوز به مدیر مسئولی یاشار سلطانی برای اولین بار این موضوع را رسانه‌ای نمود که شهرداری تهران به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس، یک مقام نیروی انتظامی و چند مقام و مأمور حراست، در شمال تهران املاکی با قیمت‌های نجومی را با 50 درصد تخفیف واگذار کرده‌ است و در بسیاری موارد قیمت کارشناسی املاک کمتر از نرخ واقعی برآورد شده و برای پرداخت 50 درصد باقیمانده وام‌های کلان با باز پرداخت ناچیز درنظر گرفته شده‌ است.
بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از لزوم ورود این قوه به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران سخن گفتند.
دادستان کل کشور در 6 آبان 95 از تخلف در واگذاری املاک به 45 نفر از مدیران شهرداری و خارج از شهرداری که عضو تعاونی نبوده‌اند و 150 نفر که تخفیف بالا و خارج از ضابطه گرفته‌اند و 29 نفر خارج از شهرداری که آپارتمان گرفتند خبر داد.
تهران/7244/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.