به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان عصر پنجشنبه در تجمع «دختران انقلاب» در میدان امام حسین(ع) اظهار داشت: ما ندیده ایم که درعرصه سینما به موضوع حجاب پرداخته شده باشد.
وی افزود: فیلمسازان و فعالان در عرصه رسانهٰ، اگر امر زیبایی های معنوی و دینی را درک کنندٰ می توانند آن را به جامعه و جهانیان انتقال دهند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این حجابی که در جامعه است تحت تاثیر یک فیلم سینمایی ماندگار نشده است بلکه این یکی از زیبایی های معنوی و دینداری کشورمان است.
وی با اشاره به هجمه های فرهنگی در خصوص حجاب گفت: صهیونیست با سرمایه گذار در تبلیغات بی بند و باری و بی حجابی به دنبال تضعیف بنیان های اصلی در جوامع اسلامی است این در حالی است که ما در عرصه تبلیغات ضعیف عمل کرده ام.
پناهیان تاکید کرد: نه نهادهای فرهنگی و نه حوزه های علمیه نتوانسته اند در ترویج مسائل حجاب توانمند عمل کنند از این رو باید بخشی از فعالیت فرهنگی باید در جهت تقویت زیبایی های معنوی دیمان باشد.
وی گفت: باید همه به تبیین زیبایی های دینداری در جامعه بپردازیم و نباید وقتمان را صرف پاسخگویی به کسانی که عناد به دین دارند بلکه باید بی اعتنا به کسانی باشیم که این مسائل را نمی پردازند.
استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که امروز بحث حجاب فراتر از مباحث امنیتی است گفت: این مساله از موضوعات کلان سیاسی کشورمان است که باید بر ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: در فرهنگ ما باید ابعاد مختلف چهره دشمنان در ترویج بی بندوباری نشان داده شود و جوانان را نسبت به آسیب ها در جامعه آشنا ساخت.
پناهیان با بیان اینکه حجاب پرچم اسلام است گفت: کشورهای غربی این موضوع را نمی توانند ببینند از این به دنبال ترویج فساد و از بین بردن اعتقادها در جوامع اسلامی هستند.
وی ادامه داد: کشورمان دارای بالاترین منابع و ذخایر انرژی است و این گونه مسائل است که باعث شدت دشمنی ها نسبت به کشورمان و اعتقاداتمان صورت می گیرد این در حالی است که متاسفانه نماینده ای در مجلس شورای اسلامی اعلام می کند « که 40 سال است با بدرفتاری خودمان با جهان، موجب ایجاد مشکلات شده ایم.» وقتی یک نماینده این صحبت را بیان می کند از فرهنگ جامعه چه انتظاری می رود؟
وی حجاب در کشورمان را معجزه عنوان کرد و گفت: این حجاب ریشه در فطرت انسان ها دارد از این رو است که مردم قدرتمند تر از گذشته در مقابل هجمه ها ایستادگی می کنند.
پناهیان خاطر نشان کرد: بانوان کشورمان از سیره فاطمه الزهرا(س) درس گرفته اند و حجاب و عفافش را الگوی خویش قرار داده اند که امیدواریم در سایر جوامع نیز گسترش یابد.
وی بر نقش رسانه ها در تبیین زیبایی های معنوی و دینداری در جامعه تاکید کرد و گفت: حرف های زیادی از زیبایی های دینمان وجود دارد که باید در سطح ملی و بین المللی مطرح شود.
استاد حوزه علمیه گفت: در حال حاضر در حوزه شهادت و ایثار اقدامات فاخری از جمله تولید کتاب های تاثیرگذار صورت گرفته است که باید از این امر در سایر مسائل دینی الگو برداری شود.
تهرام/8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.