به گزارش ایرنا ، محمدحسین تاجیک روز پنجشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های دولتی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان ورامین از 2 هزار واحد پرورش دام برخوردار است که از این تعداد، یک هزارو 95 واحد پرواری و مابقی واحدهای دام شیری است.
وی اظهارداشت: دامداران ورامین سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که این میزان ، رتبه نخست تولید در استان تهران را به ورامین اختصاص داده است.
وی میزان تولید شیر در شهرستان ورامین را 127 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود : تولید کنندگان شیر این شهرستان با این میزان تولید ، رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارند.
تاجیک گفت: ورامین با تولید سالانه یک میلیون قطعه جوجه اردک یک روزه که 75 درصد از کل تولید کشور است ، رتبه نخست را در تمامی استان های ایران در اختیار دارد.
وی میزان تولید عسل ورامین را سالانه 50 تن ، تولید گوشت سفید را 150 تن ، تولید جوجه یک روزه را سالانه 10 هزار قطعه ، تولید تخم مرغ را 16 هزار تن و تولید ماهی را در سطح شهرستان 150 تن در سال اعلام کرد.
وی یکی از مهمترین موانع توسعه فعالیت های کشاورزی شهرستان را کمبود آب اعلام کرد افزود: با حمایت های دولت تدبیر و امید در اختصاص اعتبارات ارزان قیمت ، 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین با استفاده از سیستم های نوین آبیاری می شوند که از لحاظ نیز ورامین رتبه اول استان تهران اعلام کرد.
وی تسهیلات بلاعوض اعطا شده به کشاورزان بابت هر هکتار را 13 میلیون تومان اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار داشت : در حال حاضر کشاورزان شهرستان سالانه 44 هزار تن گندم ، 47 هزارتن جو ، 240 هزار تن ذرت ، 115 هزار تن سبزی و صیفی ، 6 هزار تن پسته خشک و 8 میلیون قطعه گل شاخه بریده تولید می کنند که در بسیاری از این حوزه ها ، رتبه نخست استان تهران را در اختیا ردارند.
وی افزود : صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان ورامین با 3 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار و 577 عضو تلاش دارد تا نهاده های کشاورزی مورد نیاز از جمله بذر و کود را به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار دهد.
تاجیک افزود: این صندوق تاکنون 747 فقره تسهیلات به میزان 12 میلیارد تومان به اعضا اعطا کرده و 11 هزار تن کود و بذردر قالب تسهیلات به یک هزار و 783 کشاورز تحویل داده است.
وی تعداد کل تراکتورهای شهرستان ورامین پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی را 80 دستگاه اعلام کرد و افزود : با خدماتی که نظام در اختیار کشاورزان قرار داده ،تعداد تراکتورهای موجود در شهرستان امروز به 820 دستگاه رسیده و محدودیتی در اعطای تسهیلات 15 درصدی برای خرید این تجهیزات وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تعداد کمباین های ورامین را 20 دستگاه اعلام کرد و افزود: تعداد کل کمباین های ورامین پیش از انقلاب اسلامی 2 دستگاه بوده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.