به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز سه شنبه در همایش نما افزود: ساماندهی نما و طراحی و اجرای مناسب آنها از دغدغه های معاونان قبلی شهردار نبوده و در شورای چهارم آمدیم که بگوییم نما هم در صدور پروانه مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی یادآورشد: تا سال 93 در فرآیند صدور پروانه های ساختمان های جمهوری اسلامی و تمامی شهرها موضوعی به نام ساختار نما وجود نداشت و کسی به آن ورود نمی کرد.
سالاری اظهار داشت: اینکه اکنون نقشه نماها توسط مهندسان صاحب صلاحیت تایید و بار دیگر به دستگاه های مربوطه ارسال می شود اشتباه است چون نظر این کارشناسان باید ملاک عمل باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کیفیت طراحی نما موضوع مورد تاکید رهبری هم بود و در مورد بحث نما و ساماندهی سیما و منظر شهری و تاثیری که بر سبک زندگی انسان ها دارد نکات مهمی ارایه کردند.
وی خاطر نشان کرد: امروز خرسندیم که مطالبات جامعه شهری به سمتی رفته که همایش ها و برنامه های نرم افزاری که موجب ارتقای سیما و زندگی شهری است، برگزار می شود.
سالاری ادامه داد: اگر موضوعی را تبدیل به دغدغه همه کردیم دیگر آن روند و فرآیند قابل بازگشت و توقف نیست.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته های نمای موجود در فرایند رسیدگی ، مشکلات جدی در بررسی پروندها های مردم دارند و این کمیته یک روزه نباید باشد و فعالیت آن خاتمه یابد.
وی با بیان اینکه ما در تهران شاهد تصویب لایحه نماهای شهری بودیم و اکنون این موضوع تبدیل به قانون شده است، تاکید کرد: جامعه دانشگاهی باید به موضوع طراحی و سیمای شهری در قالب نما توجه جدی داشته باشند، برای آن مطالعه و به دستورالعمل های اجرایی ارائه کند.
سالاری اضافه کرد: در فرایند طراحی نماها چندان نمی توان ضوابط فنی داشت چون از قواعد خلاقیت پیروی می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساختار تهران شکل گرفته و اکنون باید به بازپیرایی شهر توجه داشت و شورا و شهرداری نیز باید در این خصوص یک توجه جدی و بودجه ویژه ای در نظر بگیرند.

*نما حکایت از فرهنگ سازندگان دارد
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در ادامه این همایش گفت: نما در هر بنا می تواند حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان و استفاده کنندگان ساختمان باشد.
محمد طاهری افزود: در طراحی یک ساختمان، نما یکی از مهمترین بخش ها به شمار می رود چون چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می کند.
وی یادآورشد: بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای مختلف قوانین سختگیرانه ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: اولین و قدیمی ترین وظیفه ای که نما بر عهده دارد وظیفه حفاظت از انسان در برابر تهدیدهای بیرونی است.
تهرام/ 3001/9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.