به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران مسعود چهارنظم با اعلام این خبر افزود: این طرح ها، در حوزه های آبخیز قزل چشمه و اخترآباد در قالب اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی اجرائی شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه آبخیز قزل چشمه عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب به حجم 80 هزار مترمکعب و احداث سازه های سنگی - ملاتی به حجم 2 هزار مترمکعب و عملیات بیولوژیکی در سطح 135 هکتار در قالب کاشت گونه آتریپلکس به مرحله اجرا درآمد.
این مسئول منابع طبیعی ادامه داد: در حوزه آبخیز اخترآباد عملیات مکانیکی شامل احداث سازه های سنگی–ملاتی و سنگی–گابیونی به حجم 2 هزار و 50 مترمکعب انجام شده است.
چهارنظم به اهداف مورد نظر در اجرای این طرح ها اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح ها، اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره های آب زیر زمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می شود.
وی آبخیزداری را راهکاری عملگرا در راستای حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی دانست و تصریح کرد: خشکسالی و کم آبی از جمله پیامدهای تغییر اقلیم است که به عنوان یکی از مشکلات و چالش های زیست محیطی مطرح است که از همین رو آبخیزداری اقدامی مناسب و سازگار برای مقابله با کم آبی بویژه برای اقلیم های خشک به شمار می آید.
شهرستان ملارد در جنوب غربی تهران واقع شده است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.