به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات لکه های صنفی و صنعتی مستقر در روستای صالح آباد از توابع بخش مرکزی قرچک اظهار داشت : بر اساس قانون ، استقرار واحدهای صنفی و صنعتی خارج از بافت صنعتی شهرها ممنوع است و این موضوع در شهرستان قرچک که از یک شهرک صنعتی برخوردار است نیز صدق می کند.
وی اظهار داشت : پیش از راه اندازی شهرک صنعتی قرچک ، برخی از واحدهای صنعتی و صنفی در خارج از بافت صنعتی فعالیت کرده اند که لازم است مجوز فعالیت این واحدها از شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و اداره صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت نظام مند اخذ شود.
وی تصریح کرد: کمک به توسعه فعالیت واحد‌های تولیدی شهرستان با نظارت مستمر ، فعالیت در بستر قانون و رفع موانع تولید فراهم می شود در این صورت است که می توان شاهد افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در قرچک بود.
خطیبی تأکید کرد: به دلیل محدودیت های زیست محیطی نمی توان هر واحد تولیدی را در مناطق مختلف احداث کرد لذا لازم است تا با همکاری اداره محیط زیست ، میزان آلایندگی واحدهای تولیدی بررسی و در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی از ادامه فعالیت آن جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: استقرار ده ها واحد تولیدی صنفی و صنعتی در روستای صالح آباد ، لکه ای صنعتی با ظرفیت های تولیدی و اشتغال ایجاد کرده که لازم است زیر ساخت های مورد نیاز از جمله تعریض جاده، تأمین روشنایی و آب شرب این واحدها تأمین شود.
سرپرست فرمانداری قرچک با اشاره به محدودیت های منابع آبی در حوزه صنعت گفت : در حوزه استفاده بهینه از آب می توان با سرمایه گذاری اندک و بهره گیری از شیوه های نوین ، مصرف آب را به ویژه در واحدهای قالیشویی مدیریت کرد.
وی گفت : مسیر دسترسی روستای صالح آباد و واحدهای تولیدی از عرض کمی برخوردار است که این موضوع مشکلاتی را برای صاحبان صنایع به همراه آورده است ، اداره راهداری و بخشداری مرکزی قرچک موظفند تا با همکاری و تعامل مناسب ، زمینه تعریض این مسیر را فراهم کنند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.