به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای شهر تهران پس از تصویب کلیات لایحه چگونگی اخذ و بهای خدمات مدیریت پسماند، پیشنهاد زهرا نژادبهرام یکی از اعضای شورای اسلامی شهر را در خصوص مشمول شدن اماکن عمومی نسبت به پرداخت عوارض پسماند را نپذیرفتند.
شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر در موافقت با این پیشنهاد اظهارداشت: مساجد و هیات های مذهبی به بنگاه های تجاری تبدیل شده اند و پرداخت عوارض آنها باید مشابه بنگاه های تجاری باشد.
در ادامه حسن رسولی از دیگر اعضای شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: وضع عوارض پسماند برای اماکن مذهبی منطقی نیست و اماکت مذهبی و مساجد غیر از مناسبت های خاص حداقل میزانی از تولید پسماند را دارند.
وی با بیان اینکه امکان دریافت عوارض از این اماکن ممکن نیست افزود: از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد بالادستی این اماکن را از پرداخت هزینه های خدماتی معاف کرده است.
رسولی تصریح کرد: شورای پنجم خلاف احمدی نژاد که به این اماکن به وفور پول می داد عمل نکند و بهتر است با رعایت حد وسط از وضع مقرراتی که قابلیت اجرا ندارد بپرهیزیم.
مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر در موافقت با این پیشنهاد یادآور شد: از آنجایی که فرهنگ سازی از مدارس و اماکن مذهبی آغاز می شود بنابراین با حذف این اماکن از پرداخت عوارض نشان می دهیم ایجاد پسماند هیچ هزینه ای ندارد.
این پیشنهاد در قالب لایحه چگونگی اخذ و بهای خدمات مدیریت پسماند بررسی شد که کلیات این لایحه با رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
در قالب این لایحه مصوب شد محاسبه نرخ بهای خدمات پسماند که به مدت 2 سال ثابت مانده بود برای سال 98 اصلاح شود.
آرش میلانی دیگر عضو شورای شهر در جریان توضیح کلیات این لایحه اظهارداشت: سال گذشته در بخش عوارض حوزه پسماند غیر مسکونی 314 میلیارد تومان فیش صادر شده که 91 میلیارد تومان آن و در بخش مسکونی 189 میلیارد تومان دربخش تجاری وصول شده است.
وی یادآور شد: برای محاسبه نرخ بهای پسماند براساس فرمول وزارت کشور عمل خواهد شد.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.