مینا رجایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی از رویکردهای مهم به شمار می رود تا این افراد به استقلال کاری و مالی دست یابند.
وی به تشکیل گروه همیار اشاره و تصریح کرد: 2 گروه همیار در سطح شهرستان ری با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه در راستای اهداف سازمانی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد.
رجایی افزود: کل پرونده های توانبخشی بهزیستی شهرستان ری 13 هزار و 35 فقره است که از این تعداد، پنج هزار و 836 خانواده مستمری دریافت می کنند.
وی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون، سه هزار و 425 معاینه در کمیسیون تعیین معلولیت انجام شد و یکهزار و 372 مورد کارت معلولیت صادر شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه امسال 72 فقره کارت ویژه معلولین صادر شده است، عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی و متناسب سازی امکانات زندگی برای افراد معلول بر اساس کارت معلولیت شناسایی می شود.
به گزارش ایرنا، 18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.