به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه های این هفته نماز جمعه خیرآباد ورامین اظهار داشت: امروز علاوه بر ابزار نظانی که یکی از مؤلفه های قدرت کشورها محسوب می شود ، پیشرفت های علمی نیز از مهمترین عوامل قدرت است که ایران اسلامی از آن برخوردار است.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز، هر کشوری که از قدرت علمی بی بهره باشد تحقیر و مورد غارت کشورهای استعماری قرار می‌گیرد و بالعکس دارای جایگاه ویژه خواهد شد.
حجت الاسلام طزری اضافه کرد: هر چند که پیشرفت های علمی فوق العاده ای در کشور به دست آمده، ولی عقب ماندگی چند صد ساله ایران به خاطر استعمار کشورهای استکباری تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم که باید به سرعت پیشرفت علمی شتاب بیشتری دهیم.
وی با بیان اینکه که کشورهای غربی از پیشرفت ایران هراسانند، افزود: تجربه چند دهه انقلاب اسلامی نشان داده که کشورهای اروپایی و غربی جز به منافع خود فکر نمی‌ کنند و وجود نظام اسلامی را مانع چپاول و غارت منافع خود می دانند.
امام جمعه خیرآباد افزود: در جریان برجام که آمریکا یکطرفه از آن خارج شد ، کشورهای اروپایی بیش از 9 ماه است که تعلل می کنند و سازو کار مناسبی برای تبادلات مالی با ایران ارائه نمی دهند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به طرح استانی شدن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب کاهش مشارکت مردم می شود، چرا که مناطق کوچک احتمال رأی آوردن نامزد خود را نمی دهند و در انتخابات شرکت نمی کنند.
طزری افزود: با اجرای طرح برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اقلیت های مذهبی و قومی که از لحاظ افراد در اقلیت قرار دارند از حضور در مجلس باز می‌مانند و کسانی که با جریان های سیاسی و حزبی مرتبط هستند با رانت و پول وارد مجلس می شوند.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.