به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران در خصوص ازدواج سفید افزود: نام این نوع زندگی «هم باشی» است و پدیده ای غیرشرعی و غیراخلاقی و اقدامی به منظور برهم زدن کانون خانواده محسوب می شود.
وی در ادامه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که نسبت به تغییر کلمه یا اصطلاح «ازدواج سفید» اقدام کند تا اکراه و ناپسندیده بودن آن هم مشخص باشد.
محسنی بندپی تاکید کرد: در ماده 80 قانون ششم توسعه تکلیف شده است که برای کاهش، کنترل و مهار آسیب های اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که برای تحقق آن باید شناخت دقیقی از آسیب ها داشت.
استاندار تهران گفت: یکی از راه های کنترل و کاهش تعداد معلولان، اجرای طرح غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج است.
وی تصریح کرد: از مهمترین آسیب هایی که ازدواج سفید به دنبال دارد، نبود غربالگری ژنتیکی و تولد فرزندان دارای مشکل است.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: باید به ازدواج سفید به عنوان آسیب و فساد اخلاقی نگاه کرد چون در جایی ثبت نمی شود و زمینه ایجاد مشکلات جدید را فراهم می کند.
استاندار تهران گفت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شود و این معلولیت ها ناشی از مشکلات ژنتیکی است.
محسنی بندپی بر لزوم افزایش میزان پرداخت وام ازدواج به جوانان تاکید و اضافه کرد: با وجود آنکه تاکنون میزان پرداخت این تسهیلات در استان تهران بیش از میانگین کشوری بوده اما نباید فراموش کرد که اینجا تهران است و باید میزان عملکرد آن به 99.9 درصد برسد.
استاندار تهران گفت: گزارشی از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ارائه شود تا در صورتی که بانکی متناسب با وظایف محوله عملکرد مناسبی نداشته مشکل پیگیری و مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که به مسائل جوانان بها داده شود شاید چندان با مشکلات کنونی پیش روی آنان مواجه نشویم.
استاندار تهران با بیان اینکه این استان در برخی مسائل دچار عقب ماندگی است گفت: هفت تخت بیمارستانی برای 10 هزار نفر و کلاس های درس 34 نفره در کنار شهرستان هایی که گاه از نظر شاخص های بهداشتی، آموزشی و مسکن در وضعیت محرومیت خیلی زیاد قرار دارند، این عقب ماندگی را بخوبی نشان می دهد.
وی یادآورشد: اعتبارات پیش بینی شده برای وزارت ورزش و جوانان همواره در کمترین میزان دیده شده است.
محسنی بندپی افزود: از این پس در هر جلسه ستاد ساماندهی یکی از جوانان استان تهران به نمایندگی از دیگر جوانان حضور داشته باشد و 10 دقیقه با ارائه راهکار در خصوص مشکلات پیش روی این بخش صحبت کند.
استاندار تهران گفت: مصوبات جلسه ستاد امور جوانان لازم الاجراست و باید مصوبات جلسه های قبل نیز شناسایی و عملکرد دستگاه ها در این باره ارزیابی شود.

تهرام/3001/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.