به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، سید مصطفی هاشمی در این باره اظهار داشت: تفاهم نامه ای برای انتقال آب از کانال محمدیه در حال تنظیم است تا عملیات این طرح توسط شرکت آب منطقه ای تهران با هزینه 760 میلیارد ریال اجرایی می شود.
کانال محمدیه زیرمجموعه طرح انتقال آب از میدان محمدیه به رباط کریم با 119 حلقه چاه آب در جنوب شهر تهران است که آب خروجی از این چاه ها با 32 کیلومتر خط جمع آوری، از طریق تونلی به طول 12 کیلومتر به کانالی به طول 28 کیلومتر منتقل می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون 15 کیلومتر از مسیر 35 کیلومتری طرح آبرسانی به شهرک صنعتی شمس آباد از کانال محمدیه اجرا و 20 کیلومتر باقی مانده در این پروژه آبرسانی در حال تنظیم است که با اجرای آن حدود 10 میلیون متر مکعب آب در سال از کانال محمدیه به شهرک اختصاص می یابد.
معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران افزود: همچنین با اجرای این طرح، پنج میلیون متر مکعب آب از کانال محمدیه به آستان امام خمینی(ره) و پنج میلیون متر مکعب آب نیز به شهر فرودگاهی امام (ره) اختصاص می یابد.
شهرک صنعتی شمس آباد با 2 هزار و 900 هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در 35 کیلومتری جاده تهران ـ قم بعد از مرقد مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.