به گزارش خبرنگار ایرنا، دلاور بزرگ نیا عصر سه شنبه در نشست با مشاور گردشگری وزارت امور خارجه و راهنمایان گردشگری کشور چین که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد اظهار داشت: ایران و چین کشورهای با تمدن آسیا هستند که با مراودات فرهنگی می توانیم سطح حضور گردشگران را در 2 کشور افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های فرهنگی می توانیم در صنعت گردشگری به موفقیت های خوبی برسیم گفت: سهم ما از گردشگران چینی به حد مطلوب نرسیده که بی تردید یکی از مهمترین دلایل آن را می توان مناسب معرفی نشدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطر نشان کرد: یکی از بهترین راهکاره برای افزایش گردشگران چینی و ایرانی به این 2 کشور را آموزش تورگردانان به فرهنگ کشورهای چین و ایران دانست که در این خصوص با همکاری آژانس ها و بخش خصوصی در صدد هستیم این موضوع را سامان ببخشیم.

*ایران دارای فرهنگ و جاذبه غنی گردشگری است
همچنین مشاور گردشگری وزارت امور خارجه چین نیز در این نشست با بیان اینکه ایران کشوری مهم در زمینه گردشگری به شمار می رود گفت: این موضوع باعث شده در چند سال اخیر گردشگران چینی بسیاری از ایران دیدن کنند و از نزدیک فرهنگ این کشور را به خوبی لمس کنند.
«تیا ین پینگ» با بیان اینکه هر زمان به ایران آمده ایم سفر خاطره انگیزی برای ما ثبت شده افزود: کشور ایران با وجود آثار فرهنگی متعدد، حیرت گردشگران چینی را به همراه داشته که دل کندن از این موارد برای ما سخت بوده است.
وی با اشاره به اینکه تجاری شدن شهرها در چین باعث شده که احساس قدیمی بودن آثار را به خوبی متوجه نشویم تصریح کرد: انعکاس اخبار و تبلیغات از سایت های تاریخی می تواند به صنعت گردشگری کمک کند.
مشاور گردشگری و فرهنگی وزارت خارجه چین گفت: از منظر مردم چین، ایران کشوری با استقلال، شجاع، عاطفی و فرهنگی است که راهنمایان به عنوان بهترین داستان گویان با ارتباط عاطفی که مردم ایران دارند، زوایای فرهنگی و گردشگری این کشور را معرفی می کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی که آیا سفر گردشگران چینی در حال حاضر تحت تاثیر مسائل سیاسی است یا خیر گفت: خیر، باید در چند محور از جمله چه کسانی وارد ایران می شوند، تقویت زمینه هنری فیلم و موسیقی، فضاسازی برای افراد و تشویق هیات های گردشگری را ملاک قرار داد تا بتوان شاهد حضور گردشگران باشیم.
هیات چینی در اقامت 8 روزه خود در ایران از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کاشان دیدن کردند.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.