محمد شریعتمداری روز سه شنبه در حاشیه دیدار از اتاق خبر خبرگزاری ایرنا و در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری افزود: باید شرایط پیرامونی کشور را به گونه ای مطلوب کرد که مردمی که از نقاط حاشیه ای به مرکز آمده اند برگردند، این کار سختی است اما دولت باید آن را انجام دهد.
وی با بیان اینکه عمدتا سیل جمعیت از نقاط پیرامونی در حال مهاجرت به نقاط مرکزی به خصوص استان تهران هستند، اظهار داشت: وقتی کشور از جمعیت کمی در نقاط پیرامونی برخوردار باشد طبیعتا خطر امنیت ملی هم ایجاد می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مصوبه ممنوعیت تاسیس واحد صنعتی در اطراف تهران را با هدف ایجاد توازن و تعادل در توسعه کشور همچنان دنبال می کند.
وی با اشاره به اینکه دولت در کشور به دنبال توازن منطقه ای است، خاطر نشان کرد: طبیعی است هرچه ما به بخش های پر جمعیت کشور مانند تهران توجه بیشتری کنیم، تمرکز جمعیت را در این نقطه افزونتر می کنیم و به مشکلات زیست محیطی این مناطق می افزاییم.
شریعتمداری با بیان اینکه حدود 18 میلیون نفر در استان تهران تا دشت قزوین زندگی می کنند و این میزان معادل یک چهارم جمعیت ایران است افزود: به همین دلیل نگاه تمرکز زدا و جلوگیری از تاسیس واحدهای صنعتی در دوران مختلف در دولت ها بوده است.
وی اضافه کرد: معتقدم اگر محدودیت در برخی مسائل از جمله مسائل زیست محیطی، تراکم جمعیت و یا آسیب های اجتماعی نداشته باشیم، هر صنعتی در هر نقطه ای از کشور با رعایت نکات زیست محیطی قابلیت حیات دارد.
شریعتمداری اعلام کرد: نمونه های بسیاری را در دنیا و کشورهای پیشرفته دیده ایم که آلاینده ترین صنایع با رعایت مسائل زیست محیطی و به کار گیری تکنولوژی های روز توانسته اند در دل شهرها فعالیت کنند.
تهرام/3001// 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.