به گزارش ایرنا ، نعمت الله ترکی روز سه شنبه در دیدار با مادر و خانواده سرتیپ شهید سعید مهتدی ، از شهدای شهرستان پیشوا افزود: بی شک عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون از خودگذشتگی شهدا و ایثار خانواده معظم آنان است ، عزتی که با وجود توطئه های دشمنان نظام ماندگار و جاودان است.
وی اظهارداشت: یکی از مهمترین خواسته های خانواده معظم شهدا ، رفع مسائل و مشکلات جامعه است که یقینا این مهم با وحدت و همدلی مردم و مسئولان محقق می شود.
وی گفت : شهرستان پیشوا از مردمی ولایت مدار ، کم توقع و نجیب برخوردار است که با وجود کاستی ها ، پا در رکاب انقلاب دارند ، مسئولان استان تهران تلاش دارند تا با نگاه ویژه به این شهرستان ، مشکلات پیش روی پیشرفت این شهرستان را رفع کنند.
سردار شهید سعید مهتدی جعفری در سال 1337 در شهرستان پیشوا به دنیا آمد و دوران کودکی را در مدرسه شیخ جنید این شهرستان سپری کرد.
با آن که پدرش معاون مدرسه بود ولی شهید مهتدی با تلاش و پشتکار با تحصیل پرداخت و کلاس های پنجم و ششم را بصورت جهشی پشت سر گذاشت.
پس از گذراندن دوران دبیرستان وارد مرکز تربیت معلم شد و به تدریس در پیشوا مشغول شد.
در دوران مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی نقش موثری داشت و در پخش و چاپ اعلامیه که در روستای قلعه سین از توابع شهرستان پیشوا ساماندهی میشد فعالیت چشمگیری داشت.
شهید مهتدی پس از انقلاب اسلامی علیه تحرکات باطل ضد انقلاب همراه با شهید اکبر بابایی راهی کردستان شد ودر آنجا مسئولیت های مختلفی از قبیل فرمانده منطقه تاز آباد،مسئولیت عملیات سپاه جوانرود،مسئولیت عملیات سپاه بوکان را به مدت 2 سال برعهده گرفت.
سردار شهید مهتدی در نوزدهم دیماه سال 1384 به همراه شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ‌سردارسرتیپ پاسدارسعید سلیمانی معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، سردارسرتیپ پاسدارنبی‌الله شاهمرادی ،معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه،سردارسرتیپ پاسدارخلبان عباس کربندی مجرد ، فرمانده‌ پایگاه هوایی قدر نیروی هوایی سپاه و سردارسرتیپ پاسدارغلامرضا یزدانی، فرمانده‌ توپخانه‌ نیروی زمینی سپاه درسانحه هوایی در ارومیه ، به خیل همرزمان شهیدش پیوست و نامش به عنوان شهید عرفه در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی ثبت و ضبط گردید.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.