به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی در نشست جمعی از جوانان شهرستان پردیس با حضور مدیران کل استانداری تهران، فرماندار، فرمانده انتظامی، بخشداران بومهن و جاجرود، مسئولان ادارات در سالن همایش‌های پارک فناوری پردیس اظهار داشت: نقش جوانان در هر کشور، نظام، اداره و ساختار نقشی بی‌بدیل است.
وی در ادامه با اشاره به مفهوم توسعه همه جانبه اظهار داشت: توسعه واقعی پیشرفت درابعاد اقتصادی و اجتماعی فرهنگی و سیاسی است و باید از تمام ظرفیت‌ها در جامعه استفاده کرد، خط قرمزها را مراعات کنیم و برای هر کسی در چارچوب نظام و انقلاب فعالیت می‌کند زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.
استاندار تهران گفت: مقام معظم رهبری توجه ویژه به جوانان دارند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری؛ با استفاده از ظرفیت جوانان کشور را در مسیر رشد و بالندگی قرار بدهیم، باور کردن جوانان کارها را اثر بخش تر و نتیجه بخش تر خواهد کرد.
محسنی بند پی با اشاره به حمایت از مجامع مشورتی جوان خاطر نشان کرد: جوانان از تجربیات بزرگترها به عنوان مشاور ساختاری استفاده کنند و از مجامع مشورتی جوانان که ساختار و ساماندهی مشخصی دارند، حمایت کرده و با دعوت آنها به نشست ها تجربیات عملی آنها را بالا ببریم.
وی با بیان ضعف نظام آموزشی کشور اظهار داشت: در نظام آموزشی ما تکیه بر موارد تئوری بیشتر از موارد عملی است و دانش آموختگان ما بدون کسب مهارت در رشته تحصیلی فارغ التحصیل می شوند و با توجه به هوش بالای دانش آموزان و دانشجویان و کسب موفقیت در المپیادهای علمی در کار تعاونی و تولید انبوه ضعیف هستیم.
استاندار تهران گفت: فارغ التحصیلان ما به دلیل نداشتن مهارت عملی به دنبال کار دولتی هستند.
محسنی بند پی در ادامه اظهار داشت: وجود شهرک‌های صنعتی شهرستان پردیس ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی، فرش و صنعت معافیت‌هایی برای جذب کارورز دریافت می‌کنند، تأکید کرد: افزایش اعتبار ویژه‌ای برای مهارت‌افزایی در پردیس خواهیم داشت.
استاندار تهران با بیان اینکه در ایام دهه فجر حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه توسط شرکت عمران در پردیس کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی برای پردیس باید برای جمعیت 600 هزار نفر مهیا شود.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 1000 تختخوابی در ورودی اتوبان شهید بابایی در ابتدای اتوبان شهید صیاد شیرازی ساخته خواهد شد اما در پردیس نیز باید فضای درمانی را متناسب با رشد جمعیت برای اقدامات اولیه داشته باشیم.
گفتنی است، استاندار تهران در ادامه سفر یک روزه خود به پردیس با خانواده شهید سرابی دیدار و از تولیدات پارک فناوری پردیس بازدید کرد.
شهید حبیب الله مجتهد سرابی، سال 1375 در آذربایجان غربی در درگیری با اشرار به شهادت رسید.
شهرستان پردیس در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.