احمد تواهن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهترین تصمیمی که می توان برای کاهش آلودگی هوای تهران گرفت، توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش سهم خودروهای شخصی و تک نفره است.
وی یادآورشد: در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، در سطح ملی تصمیم های بسیاری خوبی گرفته شده و منابع مالی این هدف نیز «بلوکه» شده و در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
تواهن اظهارداشت: برای رسیدن به هدف استفاده همه مردم از حمل و نقل عمومی راه درازی پیش روست اما نباید تا آن زمان دست روی دست گذاشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: برای ساماندهی وضعیت کنونی آلودگی استان و بخصوص شهر تهران باید به معاینه فنی خودروها، ترکیب سوخت و ترغیب مردم به کاهش نیاز آنان به سفرهای درون شهری رسیدگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های بسیاری برای کاهش آلودگی هوای استان و شهر تهران در دست اقدام است و وظایف تک تک دستگاه ها مشخص شده است که از آنها گزارش های مستمر نیز دریافت می شود.
تواهن همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی که گفته شده مانع جریان باد و جابه جایی هوای آلوده پایتخت می شود، ادامه داد: این ساخت و سازها از گذشته رخ داده و حقوقی برای افراد ایجاد کرده است که در این زمینه باید از راهکارهای قانونی سراغ آنها رفت.
وی تاکید کرد: از این پس باید تلاش کرد هر اتفاقی در حوزه ساخت و سازها نیز بر مبنای قانون باشد و اجازه وقوع تخلف ندهیم.
ترافیک و آلودگی هوا از جمله معضلات مهم شهر تهران در سال های گذشته به شمار می رود و مسئولان بر توسعه حمل و نقل عمومی این کلانشهر تاکید دارند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.