به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ذوالقدری به تشریح این خبر پرداخت و افزود: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص اغفال از سوی افرادی که برای گرفتن روادید یکی از کشورهای اروپایی و کلاهبرداری از وی و پیشنهاد استفاده از مدارک جعلی، موضوع در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار با تشکیل باند جعل اقدام به جعل اسناد، مدارک و مهرهای دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می کنند.
وی افزود: با مشخص شدن این موضوع دایره تحقیقات محدودتر شده تا این که مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده های یوسف آباد و میدان جهاد شناسایی و در ادامه معلوم شد که در این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان اقدام به جعل اسناد و مدارک جعلی می کنند.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: پرونده اولیه تشکیل و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که متعاقبا دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر و ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه همه متهمان پرونده را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل کشف و ضبط شد.
وی در ادامه به کشفیات این پرونده اشاره کرد و گفت: 320 مهر ژلاتینی، یکهزار سربرگ خام، 20 هزار هولوگرام، دستگاه های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه ای، رایانه، دستگاه های پوز بانکی و تبلت کشف شد.
سردار ذوالقدر با اشاره به این که متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت اقدام به جعل کرده و اسناد را به متقاضیان ارایه می کردند، خاطر نشان کرد: از شهروندان تهرانی درخواست می شود در خصوص تبلیغات افراد سودجو در زمینه های تسهیل در اخذ روادید، مدارک تحصیلی و ... تحت تاثیر فضای مجاز قرار نگیرد و هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس گزارش دهند.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.