به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز شنبه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قاچاق ، پدیده ای مخرب و زیبانبار است که عوارض ناشی از آن به طور مستقیم بر روی اقتصاد کشور اثر گذاشته و تولید ملی را با خطر نابودی مواجه می کند، هر چه میزان تولید داخلی کاسته شود به همان میزان، از فرصت های شغلی موجود کاسته می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین راه های مبارزه با قاچاق کالا، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است که این مهم به عنوان اولویت برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق شهرستان ورامین با همکاری تمامی دستگاه ها اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق ابعاد گسترده ای دارد که هر دستگاه وظیفه دارد در حوزه فعالیت خود، با آن مقابله کرده و برنامه عملی برای ریشه کنی این پدیده شوم ارائه دهد.
کاغذلو گفت: یکی از حوزه های مبارزه با قاچاق، مقابله با قاچاق دام است که در این زمینه شبکه دامپزشکی موظف است گزارش روزانه خود را نسبت به وضعیت دام و خروج آن به صورت غیر مجاز از شهرستان ارائه و با همکاری سپاه پاسداران و نیروی انتظامی هر گونه مورد مشکوک را شناسایی و با آن برخورد کند.
وی افزود: کلیه افرادی که قصد جابجایی دام زنده از سطح شهرستان ورامین حتی درون منطقه ای را دارند موظفند تا با حضور در محل شبکه دامپزشکی نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند در غیر این صورت عواقب ناشی از عدم دریافت مجوز، به خود افراد باز می گردد.
فرماندار ورامین درباره قاچاق درختان تاغ نیز گفت: درختان تاغ ، نقش بسیار مهمی در پیشروی کویر و ورود ریزگردها به مناطق مسکونی را دارند ولی برخی از قاچاقچیان چوب، با قطع این درختان ارزشمند، آسیب جدی به محیط زیست می رسانند.
کاغذلو تصریح کرد: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست موظفند تا با قاچاقچیان چوب که موجب نابودی تاغزارهای کویر می شوند مقابله کرده و آن ها را به مراجع قضایی ارجاع دهند.
وی همچنین از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا ضمن نظارت بیشتر بر فعالیت واحدهای عطاری ، با واحدهای متخلف برخورد جدی کرده و نسب به پلمپ آن ها اقدام کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.