آیت محمدولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص ادعای وکیل مدافع شاکیان پرونده سکه ثامن که اعلام کرده بود «اتحادیه طلا و جواهر مهمترین مُبلغ سکه ثامن بود» گفت: وظیفه وکیل مدافع شاکیان پرونده سکه ثامن دفاع از حقوق موکلان خود است و اینکه اعلام کرده اتحادیه طلا و جواهر تهران برای گریز از مسئولیت قانونی برخی از صحبت ها را به مالباختگان سکه ثامن ارائه کرده است صحت ندارد.
وی با بیان اینکه اتحادیه طلا و جواهر مقابل مالباختگان سکه ثامن نایستاده بلکه در کنار آنها قرار گرفته است، افزود: مالباختگان از نظر اقتصادی با ضرر زیادی مواجه شده اند بنابراین مسئولان باید به هر روشی که می توانند به آنان کمک کنند.
محمدولی با تاکید بر آنکه «هیچ مدرکی از اتحادیه طلا و جواهر تهران به منظور فعالیت سکه ثامن وجود ندارد»، خاطرنشان کرد: سال 92 این اتحادیه قراردادی را برای مدت زمان کوتاهی به منظور اطلاع رسانی اقدامات اتحادیه با فردی منعقد کرد که آن فرد اقدامات مربوط به تبلیغات سایت سکه ثامن را انجام داده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص اعتراض مالباختگان سکه ثامن مبنی بر برداشتن تبلیغات سکه ثامن از سایت اتحادیه طلا و جواهر گفت: این سایت در اختیار ما نبوده که بخواهیم تبلیغات سکه ثامن را از روی سایت برداریم بلکه این اقدام از سوی فردی که مسئولیت این سایت را برعهده داشته صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ما اقدامی را که در چارچوب قانون باشد برای مالباختگان انجام خواهیم داد و در صدد هستیم تا مشکلات این افراد هر چه زودتر از سوی دستگاه قضایی برطرف شود و تصمیمی را اتخاذ کند که به نفع مالباختگان باشد.
محمدولی گفت: مسئولیت معاملات سکه ثامن و مجوزی که به منظور این فعالیت صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه کسب و کار مجازی بوده است بنابراین این موضوع هیچ گونه ارتباطی به اتحادیه طلا و جواهر تهران ندارد.
به گزارش ایرنا دادستان تهران چندی پیش در حاشیه نشست با رئیس اتاق تعاون ایران درباره آخرین وضعیت پرونده سکن ثامن با بیان اینکه در این پرونده تاکنون حدود چهارهزار نفر شکایت کرده‌اند اظهارداشت: عده‌ای با تبلیغات، کاری را راه اندازی و اعتماد مردم را جذب می‌کنند و بعد از چند وقت یا متواری شده یا اموال موجود تکافوی بدهی‌های آنها را نمی‌دهد.
به گفته عباس جعفری دولت آبادی در پرونده سکه ثامن با بدهی ٢٥٠ میلیارد تومانی، حدود صد میلیارد تومان موجود است.
مدیرعامل شرکت معروف به سکه ثامن که گفته شده بود پس از کلاهبرداری از کشور خارج شده، بنا براعلام پلیس 14 مهر امسال با همکاری پلیس بین الملل بازداشت و به کشور بازگردانده شد؛ همسر وی نیز یک روز پس از آن در فرودگاه تبریز بازداشت شد.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.