به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ تورج کاظمی افزود: اوایل آبان ماه سال جاری پرونده‌های مشابه‌ای به اداره پلیس فتا تهران گزارش که نشان از آن داشت از حساب چند زن و مرد اقدام به برداشت پول شده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه با اعلام این موضوع تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند گفت: در همان تجسس‌های ابتدایی در برابر 70 زن و مرد که اهل یک منطقه در بلوار ابوذر- خیابان بهشتی قرار گرفتند که ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شده که بدون ارائه کارتهای بانکی به سایر اشخاص مقادیر پول از حساب های آنان برداشت شده است.
سرهنگ کاظمی افزود: با مشخص شدن این موضوع تجسس‌های کارشناسان پلیس فتا تهران آغاز و در کاوش‌های پلیسی بررسی شد که تمامی طعمه‌ها از یک مغازه میوه‌فروشی خرید و حساب آنها خالی شده است.
وی ادامه داد: ماموران در این مرحله به سراغ صاحب مغازه رفته و بازجویی‌ها مشخص شد این مرد مغازه‌اش را به مرد میوه فروش که ایرج نام دارد، اجاره داده اما وی پس از چند ماه ناگهان مغازه‌اش را رها کرده و ناپدید شد و پس از چند روز ایرج با مشخصات و مدارک به اداره پلیس آمد و از سناریوی عجیبی پرده برداشت.
سرهنگ کاظمی اظهار داشت: مرد جوان با در دست داشتن مدارک ادعا کرد که سال 91 همه مدارکش از داخل خودرو به سرقت رفت و زمانیکه صاحب مغازه در برابر این مرد قرار گرفت نیز عنوان کرد که این مرد میوه فروش نیست.
وی ادامه داد: ماموران در این شاخه از تحقیقات پی‌بردند که مرد میوه فروش با مدارک سرقتی و جعلی اقدام به اجاره مغازه میوه فروشی داشته و در این تجسس پلیسی نیز ماموران متوجه شدند که مردمیوه فروش با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی طعمه‌هایش کرده و سپس در فرصتی مناسب با در دست داشتن این کارت‌ها اقدام به نقد کردن حساب‌های سرقتی کرده است.
سرهنگ کاظمی افزود: ماموران که احتمال می‌دادند مرد میوه فروش و همدستانش در شهرهای دیگر به همین شیوه دست به کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های طعمه هایش داشته که تحقیقات پلیسی را به صورت کشور در دستور کار خود قرار دادند.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی که در کار فروش گوشی موبایل فعالیت داشت در تماس با ماموران از مراجعه مرد مرموزی به مغازه‌اش خبر داد که خیلی زود ماموران پای در مغازه گذاشتند و مشخص شد مرد مرموز با در اختیار داشتن کارت بانکی شخص دیگر اقدام به خرید گوشی موبایل داشت.
وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات پی‌بردند که مهدی با کارت بانکی سرقتی قصد خرید گوشی موبایل داشته است که در ادامه متهم ادعا کرد که راننده است و با مرد جوانی به تبریز آمده و مسافرش با دادن چند کارت بانکی از من خواسته تا برایش در شهر خرید داشته باشم که تیم پلیس فتا تهران در این مرحله وارد عمل شده و با سرنخ‌های به دست آمده پی‌بردند مهدی همراه حسین و دوستانش برای خالی کردن حساب‌های بانکی به تبریز سفر کرده‌اند.
وی گفت: در این مرحله ماموران برای دستگیری دیگر اعضای این باند وارد عمل شدند و مشخص شد که حسین یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل، کلاهبرداری، سرقت، مواد مخدر و توزیع پول‌های تقلبی است.
سرهنگ کاظمی، گفت: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه حسین و یکی از همدستانش به نام امیر در محله سلیمان خاطر شدند و روز 4 دی ماه سال جاری، عملیات دستگیری متهمان کلید زده شد.
رییس پلیس فتا تهران تصریح کرد: حسین و امیر وقتی در برابر ماموران قرار گرفتند تصمیم به فرار داشتند اما وقتی خود را در حلقه محاصره پلیس دیدند با چاقو به سمت ماموران حمله کردند که تیم پلیسی با هوشیاری موفق به دستگیری این 2 تبهکار خشن شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسی بدنی از حسین چک‌های سفید امضای سرقتی به دست آوردند ودر ادامه یک کیف پر از کارت‌های بانکی سرقتی و دفترچه‌ای که شماره و اطلاعات کارت‌های بانکی ثبت شده بود کشف شد.
رئیس پلیس فتا همچنین از دستگیری مردی به نام علی در زمان ورود به مخفیگاه شده و گفت که این فرد وقتی در برابر ماموران قرار گرفت دیگر راهی جز تسلیم شدن نداشت.
وی خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مدارک جعلی، گواهینامه جعلی و یک دستگاه اسکیمر به دست آوردند که در این مرحله مشخص شد علی با همدستی یکی دیگر از اعضای باند که همان مرد میوه فروش بوده که در شهرهای مختلفی اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی طعمه‌هایشان داشته و سپس دست به سرقت زده‌ است.
رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه همین کافی بود تا ماموران پلیس با اطلاعات به دست آمده، تحقیقات پلیسی را برای دستگیری یوسف که همان مرد میوه فروش بود آغاز کنند گفت: روز 20 دی ماه با شناسایی مخفیگاه یوسف عملیات پلیسی کلید زده شد و مرد میوه فروش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر که در اعترافات همدستانش از کلاهبرداری میلیاردی خبرداد.
بنا به این گزارش، متهمان با قرار وثیقه میلیاردی برای تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.