امید فیروزنیا صبح شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عقاب در منطقه مهاباد شهرستان هنگام پرواز با قطار تهران - فیروزکوه برخورد کرد.
وی تصریح کرد: راننده لوکوموتیو به سرعت توقف کرده، عقاب را گرفته و به ایستگاه فیروزکوه رساند.
مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عقاب مذکور پس از تحویل و بررسی شرایط جسمانی، با توجه به سلامت کامل پرنده، توسط محیط بانان در طبیعت تنگه نمرود (در 15 کیلومتری شهر فیرزکوه) رهاسازی شد.
مهناز پارسافر ضمن اعلام اینکه این عقاب از مهاجران جنوب شرقی کشور نیست، یادآور شد: این پرنده، بومی شهرستان بوده و از موش، مار، پرنده های کوچکتر، خرگوش و ... در منطقه تغذیه می کند.
عقاب خاکی از پرندگان شکاری بزرگ محسوب می شود؛ طول بدن آن بالغ بر 72 سانتی متر و فاصله دو سر بال آن افزون بر 175 سنتی متر است.
به گزارش ایرنا، فیروزکوه یکی از بهترین زیستگاه های حیات وحش استان تهران می باشد؛ این شهرستان محل زیست کل و بز، قوچ، میش، گراز و پرندگانی مانند عقاب، دلیجه، سارگپه و گونه شاخص گیاهی نظیر باریجه می باشد.
شهرستان فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.