زهرا نژاد بهرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بسیاری از موارد بین مالکان و بهره برداران ساختمان ها برای پرداخت هزینه های ایمن سازی اختلاف نظر وجود دارد و این موضوع موجب می‌شود تا ساختمان ها ایمن سازی نشوند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر مناطق 11 و 12 جزو مناطق پرخطر از نظر ایمنی ساختمان ها قرار دارند، اظهار داشت: ساختمان‌های ناایمن در پایتخت شناسایی شده اند که در بسیاری از موارد قدمت ساختمان و گاهی نیز نبود تجهیزات ایمنی موجب ناایمن بودن این ساختمان ها شده است .
وی گفت: در بسیاری از موارد بهره برداران ساختمانها با مالکان ساختمان یکی نیستند و برای ایمن سازی ساختمان ها اختلاف نظر وجود دارد .
عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه ما نیازمند ابزار قانونی از سوی قوه قضاییه و دادگستری برای ایمن سازی ساختمان ها هستیم، گفت: در این موارد که اختلاف مالک و بهره بردار موجب نا ایمن ماندن ساختمان شده است، از قوه قضاییه و دادگستری می خواهیم که به موضوع ورود کنند.
نژادبهرام ادامه داد: برای اینکه ساختمان‌ها ایمن شود نیازمند فرهنگ سازی موثر هستیم و انسانها همانقدر که بفکر معیشت خود هستند باید برای حفظ جانشان هم اهمیت قائل شوند.

*243 ساختمان ناایمن در مناطق 11 و 12 وجود دارد
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در مناطق 11 و 12 شهر تهران، 243 ساختمان پرخطر شناسایی شدند، گفت: در این میان ساختمان 19 بیمارستان نا ایمن است.
نژادبهرام خاطرنشان کرد: 24 درصد ساختمان‌های این دو منطقه فرسوده هستند که در حال حاضر وضعیت 18 ساختمان بهبود یافته و ایمن سازی 21 ساختمان دیگر آغاز شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای ساختمان های پرخطر اخطاریه ارائه می کند، یادآور شد: ارائه اخطاریه یک موضوع است و عمل به آن موضوع دیگری است.
وی با یادآوری حادثه پلاسکو اظهارداشت: ساختمان پلاسکو چندین مرتبه اخطار دریافت کرده بود اما مدیریت شهری اهرم قانونی لازم برای ممانعت از ادامه فعالیت این ساختمان را نداشت.
وی تأکید کرد: ابزارهایی که در اختیار شهرداری است محدود است و شورای شهر و مدیریت شهری تنها می توانند اخطار ارائه کنند.

*25 درصد ساختمان های ناایمن پایتخت دولتی است
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 25 درصد ساختمان‌های ناایمن پایتخت دولتی هستند، گفت: مدیریت شهری اهرم قانونی لازم برای ورود به این ساختمان های نا ایمن و بهبود وضعیت موجود را ندارد .
وی گفت: همان‌قدر که انتظار داریم شهروندان برای حفظ جانشان اهمیت قائل شده و ایمن سازی انجام دهند از بخش دولتی هم انتظار داریم که به موضوع ایمن سازی ساختمان ها بپردازد.
نژاد بهرام اظهار داشت: ضروری است که در بودجه‌های سالانه نسبت به بهینه سازی اماکن عمومی که مردم در آنها رفت و آمد دارند توجه شود .
وی در ادامه گفت: شهرداری تهران نمی‌تواند از فعالیت بیمارستان ها و مدارس نا ایمن در پایتخت جلوگیری کند.
تهرام/7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.