مهدی یوسفی جمارانی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: مسیرهای مواصلاتی فیروزکوه (امین آباد)، مازندران (گدوک) و سمنان (گردنه بشم) به علت بارش شدید برف، تگرک و توفان، شب گذشته (پنجشنبه) برای دقایقی مسدود شده و با تلاش مستمر نیروهای خدماتی و امدادی شهرستان اعم از راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر و ... مجدداً بازگشایی شدند.
فرماندار فیروزکوه یادآور شد: بالغ بر 20 دستگاه از ماشین آلات راهداری نظیر گریدر، لودر، برف روب و ... به همراه 45 نیرو راهدار از ظهر پنجشنبه در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی و روستایی شهرستان هستند.
وی خاطرنشان کرد: در پی توفان شدید، برق شهر فیروزکوه برای دقایقی قطع و با تلاش نیروهای اداره برق شهرستان به سرعت به مدار بازگشت.
این مقام مسئول ابراز کرد: روستاهای طرود، سرانزا، مهاباد، مهن، جلیزجند و بادرود دیشب دچار قطعی برق شده که اکیپ های مربوطه جهت بررسی مشکل به مناطق مذکور اعزام و سریعاً مشکل را برطرف کردند.
یوسفی جمارانی افزود: در پی مشکل برق و سرمای شدید، آب شرب روستاهای مهاباد و مهن قطع شده بود که با تلاش نیروهای آب و فاضلاب روستایی مرتفع شد.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه با اشاره به اینکه تمامی مدارس شهرستان جهت اسکان‌ مسافران در راه مانده آماده باش هستند گفت: تاکنون موردی جهت استفاده از اسکان های تعیین شده، نداشته ایم.
وی همچنین افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه تا این زمان، تصادفی در محورهای شهرستان فیروزکوه گزارش نشده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران فیروزکوه توصیه کرد: با توجه به کاهش شدید دما و بارش برف در محورهای امین آباد و گدوک، کلیه مسافران جهت جلوگیری از بروز حوادث باید با تجهیزات زمستانی و ایمنی کامل از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم، تغذیه و ... در محورهای فیروزکوه تردد داشته باشند.
فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 33 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با 59 روستا می باشد؛ فیروزکوه با 420 کیلومتر مسیر اصلی و فرعی محور اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.