به گزارش ایرنا ، شهرام عدالتی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : ایران اسلامی از معدود کشورهای جهان است که برای عمران و توسعه آن ، 12 برنامه محوری تدوین شده و امروز تدوین اسناد توسعه استان و شهرستانها جزو تکالیفی است که مسئولان باید به آن اهتمام داشته باشند.
وی افزود : در این سند توسعه ، آینده سرزمینی شهرستان ها ، تحولات جمعیتی و آینده اقتصادی آن در نظر گرفته شده و نیاز هر منطقه بر اساس مطالعات صورت گرفته پیش بینی می شود.
عدالتی اظهار داشت: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ، اجرای برنامه های توسعه ای ، پروژه محور بود در صورتی که امروز این برنامه ها بر اساس تأکید بر ارزش های اسلامی و عدالت اجتماعی تدوین می شود.
وی با اشاره به وضعیت شهرستان قرچک گفت : قرچک از نظر سرزمینی با محدودیت مواجه است لذا باید با بازنگری در طرح جامع شهر ، بلندمرتبه سازی ساختمان ها در اولویت قرار گیرد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود : قرچک ؛ شهرستانی یک بخشی و یک شهری است که این موضوع باعث تداخل عرصه اجرایی می شود.
وی گفت : دهستان قشلاق جیتو ، قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارد و اگر برنامه ای برای این مهم طراحی نشود ، سال های آینده با یک کانون ناکارآمد در شهرستان قرچک مواجه می شویم.
وی تصریح کرد : هر چند که نرخ بیکاری شهرستان قرچک نسبت به متوسط استان تهران و کشور کمتر است ولی این به معنای ثروت این منطقه نیست چرا که قرچک سال هاست تأمین کننده کارگر فعالیت های تولیدی دیگر مناطق است و خود از ثروت چندانی برخوردار نیست .
عدالتی تأکید کرد: هر قدر که در حوزه اقتصادی و کارآفرینی با موفقیت همراه شویم ، جامعه با مشکل کمتری مواجه می شود.
وی گفت : قرچک به لحاظ ساختار سرزمینی ، استقرار واحدهای تولیدی متعدد و خاک مناسب ، ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین شهرک صنایع ساختمانی و احداث شهرک سفال را دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.