به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش در بودجه سالانه کشور بعد از بهداشت و درمان رتبه بالایی دارد به گونه ای که بودجه آن 50 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی افزود:مشکل ما انبوه منابع مالی است این در حالی است که از منابع موجود درست استفاده نمی کنیم و چانه زنی برای افزایش بودجه داریم .
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تا زمانی که همه نگاهشان به بودجه و افزایش هزینه ها بدون بهره وری باشد توسعه ای در کشور صورت نخواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه باید یک تجدید نظر جدی در مدیریت هزینه ها صورت گیرد گفت: باید از این تنگناهایی که برای کشورمان ایجاد کرده اند به عنوان فرصت استفاده کنیم و از منابعمان بهره ببریم در غیر اینصورت کشور هرگز طعم رفاه و پیشرفت اقتصادی را نخواهد چشید.
وی گفت: کشورهایی که درآمدهای واقعی و پایدار با تاکید بر تولید داشته باشند در عرصه مختلف موفق خواهند بود.
ابوترابی خاطر نشان کرد: تا دیروز نفت را می فروختیم که این امر با مشکل برخورد کرده است لذا باید از سایر منابع استفاده کرد.
وی با بیان اینکه خلق ثروت در کشورمان بنا به دلایل مختلف شکل نمی گیرد گفت: باید با همت جدی جلوی رشد هزینه ها را گرفت و بهره وری را ارتقا بخشید و منابع را به سمت خلق تولید و ثروت برد تا شاهد افزایش رشد سرمایه و درآمد باشیم.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ظرفیت جهش اقتصادی به همراه ابزارهای آن در اندازه بالایی در کشورمان وجود دارد که باید برنامه ریزی صورت گیرد در همین راستا کارهای سیاسی ترامپ موج عبور کننده است و امر مهمی نیست.
وی در ادامه با اشاره به این که از نگاه قرآن کریم تمام ارزش انسان به مرتبه علم و معرفت اوست بیان داشت: حیات انسانی با دانش گره خورده است و انسان عالم مورد خطاب قرآن کریم است.
ابوترابی افزود: عالم دنیا عالم آموزش و پرورش و تمام پدیده ها، معلم انسان است همچنین همه عالم امکان، مدرسه ای برای تعالی علمی و دانش بشریت است.
وی با بیان این که نظام اسلامی باید زمینه آموزش و پرورش انسان را فراهم آورد گفت: در این جامعه باید بهترین انسان ها از لحاظ علمی و تربیتی مورد تعلیم قرار گیرند ضمن این که نخستین نهاد انسان و هسته اولیه جامعه خانه ای است که در آن به موضوع آموزش و پرورش تعریف شود.
وی ادامه داد: خانه نخستین مدرسه است که اگر در آن پدر و مادر شایسته باشند بهترین انسان ها تربیت و وارد جامعه می شوند.
وی به مدرسه به عنوان دومین نهاد آموزشی انسان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش ما با تراز انقلاب اسلامی فاصله اندکی دارد که باید از لحاظ علمی و اخلاق کم شود تا افراد موثری را برای تعالی جامعه تربیت کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: رسالت اعضای شوراها تسهیل گری و ارائه راهکارها در تقویت نظام آموزشی کشور است از این رو باید این حرکت با سرعت پیش رود.
وی تصریح کرد: امروز از لحاظ آموزش و پرورش با دیروز قابل مقایسه نیست ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
در پایان این همایش از برترین ها در عرصه آموزش و پرورش تقدیر شد.
تهرام /8138 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.