احمد اصغری‌مهرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات سایت‌های مسکن مهر شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید از پروژه های مسکن مهر جزو برنامه های رایج این وزارتخانه است که در راستای بررسی شرایط کنونی این شهرک های مسکونی و رفع مشکلات ساکنان آن انجام می شود که شهرستان دماوند ششمین سفر بوده است.
وی به عمده مشکلات دو سایت مسکن مهر مهرآباد شهر رودهن و امام رضا(ع) شهر دماوند اشاره کرد و افزود: بخش عمده ایی از مشکلات در بازدیدهای گذشته برطرف شده اما یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید این بوده که شهرداری دماوند و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موضوع را به صورت کارشناسی بررسی و اختلافات را رفع کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: عمده‌ترین مشکلات مسکن مهر دماوند بحث آماده‌سازی، دیوار حائل، فضاهای آموزشی و کلانتری و ... بود که تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ شد که البته برخی پروژه‌ها آغاز شده که نیاز به کمک دارد تا به اتمام برسد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آیین‌نامه اجرایی مقرر نبود کار آماده‌سازی و خدمات سایت‌های مسکن مهر انجام شود و دولت نیز در محدودیت منابع مالی است اما با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی تصمیم براین شد که از منابع داخلی به واسطه فروش زمین برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر استفاده شود.
اصغری‌مهرآبادی با اشاره به پیشنهاد لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی جهت تامین هزینه های خدمات زیربنایی و روبنایی از طریق واگذاری یا تهاتر زمین، خاطرنشان کرد: گرچه بهتر بود از ابتدای پروژه مسکن مهر مطالعات کافی صورت میگرفت و بعد واحدها تحویل داده می شد اما امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس این لایحه تصویب تا اکثر مشکلات در سال آینده حل شود.
وی همچنین افزود: هفته‌ های آینده نشست دیگری برای ارزیابی نتایج اجرای مصوبات بازدید و نشست امروز برگزار و مسائل را به صورت نهایی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
این مقام مسئول همچنین از افتتاح 45 هزار واحد مسکن مهر در کشور همزمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌هایی که معارض یا پرونده قضایی ندارند را از لحاظ ساخت تا پایان سال 1398 به اتمام می‌رسانیم.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.