به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: باید در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد قبل از این که حادثه ای اتفاق بیافتد.
وی ادامه داد: همچنین در استان تهران 12 هزار کلاس آموزشی نیاز داریم که باید کار فوق العاده ای در آموزش و پرورش صورت گیرد.
استاندار تهران با بیان این که تاکنون قدم های خوبی در حوزه آموزش و پرورش استان تهران برداشته شده است گفت: نیازمند جهش بیشتر و اقدامات مهم هستیم تا با دغدغه مندی مسئولان مربوطه موانع رفع شود.
وی اضافه کرد: در سال های متوالی شورای آموزش و پرورش استان تهران رتبه های برتر را کسب کرده است که نشانگر بنیان گذاری اقدامات و برنامه ها ریزی های خوبی در این عرصه شده است.
محسنی بندپی با تاکید بر این که منشا همه تحولات مثبت و اثرگذار نیازمند تقویت بدنه آموزش و پرورش است گفت: اگر توسعه را یک هدف مطلوب بدانیم که دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد باید به دانش و دانایی به عنوان مهمترین رکن توسعه توجه شود.
وی بیان داشت: اگر بعضی از کشورها دایره ای ایجاد کرده اند که مردم آن کشورها در داخل این فضاها از ظرفیت های خدادادی بهتر بهره مند می شوند نشانگر اهتمام آن ها به موضوع علم و دانش است.
استاندار تهران با بیان این که نظام آموزشی هر کشوری گذرگاه رسیدن به توسعه است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به جایگاه آموزش و پرورش تاکید کرده اند چرا که کسانی مخاطب این نظام آموزشی هستند در طلایی ترین مقطع سنی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین اهتمام به تعلیم و تربیت در آموزه های دینی ما نهادینه شده است به گونه ای که شکل گیری شخصیت و اجتماع پذیری افراد در زیر سن هفت سال صورت می گیرد که در این سن افراد وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند از این رو باید چگونه زیستن را به دانش آموزان آموزش داد و از تجربه کشورهای موفق در این حوزه استفاده کرد.
محسنی بندپی با اشاره به این که مهمترین رکن توسعه هر کشوری نیروی انسانی است گفت: در این زمینه ضعف داریم و باید تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: دشمن از دستیابی انرژی هسته ای ما بیشتر از سایر مسائل از جمله نفت و گاز نگران است که این امر نشانگر رشد توسعه علمی در کشورمان است.
استاندار تهران یکی از خلاهای بالندگی نظام آموزشی را تشکیل شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این شوراها با همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف شکل گرفت که نیازمند تقویت مصوبه ها و برنامه های آن هستیم.
وی گفت: اگر شهرداری ها در واگذاری زمین، تراکم آموزشی و فرهنگی را مورد توجه قرار ندهند در حوزه آموزش و پرورش مسئول هستند و به پیام رهبری در حوزه جایگاه علم در کشور بی اعتنا خواهند بود در همین راستا باید همه دستگاه های مربوطه همکاری های لازم را داشته باشند.
هفته شوراهای آموزش و پرورش از 24 تا 30 دی ماه نامگذاری شده است.
تهرام 8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.