رئیس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از حکم شلاق برای رئیس شورای اسلامی یزد، صدور اینگونه احکام را تضعیف کننده جایگاه شورا‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری در سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم و بیانگر خواست و نظرات آنان است وشان و جایگاه ایشان برخواسته از قانون اساسی است. از این رو برخوردهای سلبی با نمایندگان استان ها به گونه‌ای که موجب محدودیت آنها در انجام وظایف شورایی شود مطلوب نیست.

الویری افزود: غلامعلی سفید اخیراً مورد محدودیت‌ها و فشارهایی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد با پایمردی ایشان در دفاع از حقوق دیگر عضو شورای شهر یزد سپنتا نیکنام بی ‌ارتباط نیست.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه محترم قضایی میخواهیم ضمن اتخاذ تمهیدات لازم و جلوگیری از برخوردهای دوگانه در مراجع مختلف قضایی زمینه حفظ آزادگی اعضای شوراها و تقویت وارستگی اعضا را فراهم آورد.

الویری اضافه کرد: سفید فردی است که حق را اگر به ضرر خود باشد بیان می‌کند. از این رو شورای عالی استان‌ها ضمن تشکر از مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر حل مسئله سپنتا نیکنام از سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضایی نیز انتظار دارد در پرونده‌های متشکله علیه رئیس شورای شهر یزد که ناشی از دفاع از حقانیت سپنتا نیکنام بوده است، قانون‌مندی و احقاق حق و پرهیز از برخوردهای غیرقانونی را مورد تاکید قرار دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.