به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی عصر چهارشنبه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران فیروزکوه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف در این شهرستان از ساعت 2 تا 4 بامداد فردا(پنجشنبه) ادامه خواهد داشت و از ساعت 10 صبح مجدداً با شدت بیشتری آغاز خواهد شد و تا روز جمعه تداوم می یابد.
وی با بیان اینکه از نیمه شب فردا (پنجشنبه) شاهد وزش شدید باد به همراه کاهش دما تا 15 درجه زیر صفر خواهیم بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای شهرستان فیروزکوه، روز شنبه به 20 درجه زیر صفر نیز برسد.
این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی ماشین آلات و نیروهای راهداری شهرستان آماده باش هستند و 5 کامیون نیز جهت برف روبی دستی در مواقع ضروری به این مجموعه کمک خواهد کرد.
یوسفی جمارانی ضمن تاکید بر بازگشایی مسیرهای روستایی ابراز کرد: مقداری سوخت جهت استفاده در مواقع ضروری بالاخص در روستاهای فاقد گاز به دهیاری ها تحویل خواهد شد.
وی خبر داد: مجموعاً 170 تن شن و نمک، 16 دستگاه ماشین آلات نظیر گریدر، لودر و افزون بر 170 نیرو توسط شهرداری های فیروزکوه و ارجمند آماده باش هستند.
یوسفی جمارانی همچنین تاکید کرد: اکیپ های نجات هلال احمر در پایگاه های امین آباد، سرانزا و شهر فیروزکوه و نیروهای اورژانس آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند و ذخایر دارویی شهرستان نیز تکمیل است.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه های خدمات رسان اعم از برق، گاز، آب و فاضلاب شهری و ... آماده رفع مشکلات احتمالی در مواقع بحران هستند ضمن اینکه تمامی مرخصی های پرسنل اداری و خدماتی شهرستان در سه روز آینده لغو می شود.
رئیس ستاد مدیریت بحران فیروزکوه با بیان اینکه 100 هزار لیتر نفت و گاز و همین میزان نفت سفید در ذخایر سوخت شهرستان موجود است اضافه کرد: 4 نانوایی و 5 تاکسی تلفنی در سطح شهر فیروزکوه به طور 24 ساعته خدمات ارائه خواهند داد.
این مقام مسئول بیان داشت: باید با شهرستان های مجاور تعامل داشته باشیم تا هر چه بهتر بتوانیم بحران های احتمالی را کنترل و از بروز حادثه جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط گردنه بشم در محور فیروزکوه - سمنان در صورت لزوم با پلیس راه سمنان هماهنگ و از تردد مسافران در این جاده جلوگیری خواهد شد.
یوسفی جمارانی تاکید کرد: در زمان بارش برف و لغزندگی جاده از تردد تمامی خودروهای فاقد زنجیر چرخ در مسیرهای مواصلاتی جلوگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.؛ این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 33 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با 59 روستا می باشد؛ فیروزکوه با 420 کیلومتر مسیر اصلی و فرعی محور اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.
تهرام/9897 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.