به گزارش ایرنا، احد جاودانی روز سه شنبه در شورای فرهنگی عمومی شهرستان قرچک گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی در شرایطی که بیش از 45 میلیون نفر در شبکه های مجازی عضو بوده و با انبوهی از اخبار مواجهند، کار دشواری است که نیازمند عزم جدی در مقابله با آسیب های آن را طلب می کند.
وی اظهار داشت: انباشته شدن اخبار و اطلاعات، قدرت تحلیل صحیح را از مردم سلب کرده و افراد را در شناخت مسیر درست دچار مشکل می کند و این همان نقطه ای است که دشمن تهاجم فرهنگی خود را علیه ملت ایران آغاز می کند.
وی تصریح کرد: مشکلات و شبهه افکنی های شبکه های مجازی و برنامه های ماهواره ای، تهاجمی است که فعالیت های فرهنگی را با مشکل جدی مواجه می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: اگر مسائل فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد، امنیت جامعه به خطر می افتد و این جاست که شورای فرهنگ عمومی باید کارکردهای خود را به نمایش گذاشته و شیوه های علمی ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی را برای اجرا ارائه کند.
وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال تعبیر کردن این خواب باطل بود که مردم ایران، چهل سالگی پیروزی انقلاب را نبینند در صورتی که امروز انقلاب اسلامی ملت ایران به بلوغ خود رسیده و فصل جدیدی از پیشرفت را پیش روی خود تجربه می کند.
وی با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن شعارهای انقلاب اسلامی گفت: امروز باید به دنبال فضایی از فرهنگ جامعه باشیم که در آن همه مردم بتوانند رشد و تعالی پیدا کنند که این مهم جز با فرهنگ انقلاب اسلامی محقق نمی شود.
امام جمعه قرچک نیز در این جلسه گفت: جوانان ما باید متهاجم به فرهنگ غرب باشند تا آنها به خود اجازه ندهند به فرهنگ ما نفوذ کنند.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: هرچند که امروز به برکت انقلاب، شاهد ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه هستیم ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله ای وجود دارد که باید با همدلی تمامی مسئولان و مردم برطرف شود.
وی گفت: اگر باورهای دینی و انقلابی در فرهنگ ملت ایران گنجانده شود، شاهد ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه خواهیم بود.
امام جمعه قرچک افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا با نفوذ فرهنگ غرب، بسیاری از سنت ها و رسوم ایرانی اسلامی را تغییر دهد و به جنگ با ملت ایران آید.
وی تأکید کرد: برای رشد فرهنگ اسلامی و انقلابی باید، جوانان را پای کار آورده و از استعداد و توانمندی های آنان به فرهنگ غرب حمله کنیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک نیز در این جلسه از مسئولان استانی خواست تا فرهنگ عمومی شهرستان ها را در سند توسعه استان تهران دیده و برای آن برنامه ریزی کنند.
بهمن خطیبی افزود: اگر در اجرای برنامه های فرهنگی استان تهران، وحدت رویه وجود داشته و برنامه های محوری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارائه شود، می توان شاهد رشد متوازن فرهنگ عمومی در کل استان باشیم.
وی گفت: یکی از اولویت هایی که در حوزه فرهنگ عمومی باید مد نظر قرار گیرد، حوزه رسانه و فضای مجازی است، حوزه ای که اگر به درستی به آن توجه شود، بسیاری از تلاش های دشمنان در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی بی اثر می ماند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.