مهرشاد کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد امور مراکز و انجمن های فرهنگی و ادبی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برای نخستین بار، انجمن های ادبی را شناسایی و بانک اطلاعاتی این انجمن‌ها را تهیه کرد.
وی گفت: اطلاعات جمع آوری شده طی بررسی های چند ماهه نشان می‌دهد که در شهرستان های تابعه استان، 62 انجمن ادبی در حال فعالیت مستمر هستند.
کاظمی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر یکهزار و 500 نفر در این انجمن‌ها عضو هستند.
معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از این 62 انجمن، 50 انجمن به‌طور تخصصی در حوزه شعر، 6 انجمن در حوزه داستان، سه انجمن به عنوان اهل قلم و سه انجمن در هنرهای آیینی فعالیت می‌کنند.
به گفته کاظمی از بین 15 شهرستان تابعه استان تهران، شهرستان رباط کریم، رتبه نخست را با داشتن هشت انجمن ادبی به خود اختصاص داده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهرستان های شهریار، دماوند و اسلامشهر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: این بانک اطلاعاتی به زودی در وب‌سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و شهروندان برای حضور در جلسات ادبی می‌توانند از طریق این بانک اطلاعاتی به انجمن‌های ادبی شهرستان خود دسترسی پیدا کنند.
تهران/7244/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.