به گزارش ایرنا نمایشنامه «میزان» اثر شهید سیدحسن حسینی بود که در این نشست با نقش خوانی فرهاد بشارتی و مهدی امینی خوانش شد.
نمایشنامه «میزان» از کتاب مجموعه نمایشنامه‌ «یک آیه، یک نمایش» است. این مجموعه، نمایشنامه‌هایی در پنج مجلد برای نوجوانان است که براساس آیه‌های قرآن کریم نوشته‌ شده ‌است.
نمایشنامه میزان اثر شهید سیدحسن حسینی؛ گردآوری محمدرضا آزاد، عضو شورای نویسندگان است.
این نشست از سلسله برنامه های ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی به شمار می‌رود که با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از نمایشنامه و هنر تئاتر طراحی شده است.
علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این برنامه اظهار داشت: از دو سال پیش تاکنون طرح نشست های کتابخوانی در کتابخانه عمومی کشور اجرا شد.
وی با بیان اینکه نشست های کتابخوانی اثرات بسیار خوبی داشته و هزارها کتاب خوانده شد، خاطر نشان کرد: بزودی آموزش اجرای نمایش هم در کتابخانه ها ارایه می شود.

*برگزاری آموزش نمایش در کتابخانه های عمومی استان تهران
مختار پور بیان کرد: اجرای نمایشنامه هزینه زیادی ندارد و دانش آموزان می توانند در مدرسه و خانه نمایش اجرا کنند.
وی در پایان این برنامه در گفت و گو با ایرنا در توضیح آموزش نمایش در کتابخانه ها گفت: این برنامه بر اساس تفاهمنامه ای با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.
دبیر کل ستاد کتابخانه های عمومی استان تهران اظهار داشت: هم برنامه اجرای نمایش و هم نمایشنامه خوانی با هماهنگی و بر اساس تفاهم نامه یاد شده انجام می شود.
کتابخانه عمومی محقق حلی شهر تهران در میدان شوش، خیابان ری، نبش خیابان محمد یزدی واقع شده است.
تهرام/7244/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.