به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی افزود: مدیریت شهری نمی‌تواند خود راسا اقدام به اخذ عوارض جدید از شهروندان کند و اگر طرحی و پیشنهادی در این زمینه دارد باید آن را به مجموعه استانداری ارائه دهد.
وی یادآورشد: تاکنون مدیریت شهری پایتخت هیچ طرح و پیشنهادی در این باره ارسال نکرده است.
استاندار تهران با بیان اینکه مخالف هرگونه افزایش هزینه و عوارض برای شهروندان در شرایط اقتصادی فعلی هستیم اظهارداشت: هرگونه اخذ عوارض جدید از تونل‌ها و معابر برای سال 97 ممنوع است و برای سال 98 نیز فعلا طرحی به استانداری ارائه نشده تا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا موضوع پولی شدن تعدادی از تونل ها و بزرگراههای پایتخت که طی روزهای اخیر با واکنش های مختلفی همراه بوده نخستین بار نیست که مطرح می شود.
پیش از این، سال 1393 نیز در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران موضوع اخذ عوارض از معابر خاص شامل برخی تونل ها و بزرگراه های پایتخت مطرح شد به مرحله عملیاتی نرسید.
هفته گذشته انتشار خبری مبنی بر ارسال پیش نویس پولی شدن تعدادی از تونل ها و اتوبان های پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران دوباره انتقادها بالا گرفت.
براساس این لایحه تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه، امیرکبیر و بزرگراه صدر مشمول دریافت عوارض می شوند و خودروها برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند.
مسئولان مدیریت شهری تهران اعلام کرده اند که این لایحه هنوز در دست بررسی کارشناسی قرار دارد و تصمیمی درباره آن گرفته نشده است.

تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.