نوید عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزرای مسکن و نیرو در خصوص تامین آب شرب سالم فازهای 5،8، 11 و 9مقررشد زیر ساخت‌های آب و فاضلاب توسط شرکت عمران شامل؛ خطوط انتقال، مخزن ذخیره، شبکه توزیع آب، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب در تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس و نصب انشعابات بر عهده شرکت آب و فاضلاب باشد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین 2400 لیتر بر ثانیه آب شرب سالم برای شهرهای پردیس ، بومهن، خاطر نشان کرد: با توجه به بارگذاری جمعیت و پیش بینی افزایش جمعیت شهرستان، عملیات انتقال آب از کلان به سد لار و از سد لار به شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای استان در حال اجرا است.
سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرماندار با بیان لزوم احداث تصفیه خانه جدید اظهار کرد :قبل از احداث مسکن مهر پردیس، پیش بینی شرکت آب و فاضلاب برای شهرهای پردیس، بومهن و رودهن ظرفیت 1000 لیتر بر ثانیه بود، بر اساس تفاهم نامه سال 93، تصفیه خانه با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه توسط شرکت عمران احداث و به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده شد.
وی در ادامه افزود: ظرفیت تصفیه خانه با اصلاحاتی به ٨٠٠ لیتر بر ثانیه افزایش داده شد و ساخت تصفیه خانه اضطراری با ظرفیت به 300 لیتر بر ثانیه،یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای رسیدن به ظرفیت استاندارد تعیین شده بود و امروز این تصفیه خانه با ظرفیت 1100 لیتر بر ثانیه پاسخگوی نیاز فعلی شهرستان است.
سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس با بیان اینکه زمین تصفیه خانه جدید از سوی شهرداری پردیس تامین شده اظهار داشت: در مجاورت تصفیه خانه فعلی عملیات ساخت دو مدول 800 و 1200 لیتر بر ثانیه پس از انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
عباسی با اشاره به شرایط آبرسانی به فازهای 5، 8 و 11 اظهار داشت: مخازن و خطوط انتقال فاز 5 هنوز تکمیل نشده و بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت آب و فاضلاب و شرکت عمران شهر جدید پردیس آب شرب ساکنان فاز 5 مسکن مهر تا زمان تکمیل شبکه آبرسانی از فاز 2 شهر پردیس تامین می شود.
وی گفت: شبکه آبرسانی فاز 8 تکمیل شده و ساکنان مشکلی برای تهیه آب شرب ندارند، آبرسانی فاز 11 در محله ایرانشهر باتوجه تکمیل و بهره برداری مخزن در حال انجام است ولی به دلیل عدم تکمیل زیر ساخت ها در زون 5و محله یاس آبرسانی با تانکر انجام می شود، پس از تکمیل زیر ساخت‌ها مشکل آبرسانی ساکنان این فاز مرتفع خواهد شد.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد و پس از بارگذاری کامل جمعیت مسکن مهر افزون بر 600 هزار نفر می رسد.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.