به گزارش ایرنا، بهروز فتحی روز دوشنبه در نشست خبری مسابقه عکاسی «زیبان» گفت: این مسابقه با هدف آشنایی شهروندان با زیبایی های پایتخت برگزار و در این مسابقه از مردم خواسته شد تا عکس های خود از زیبایی های مناظر و سیمای پایتخت را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: حذف زوائد بصری شهر تهران و ساماندهی خیابان انقلاب و پهنه رودکی صحنه های زیبایی را پدید آورده که سوژه عکس بسیاری از شهروندان شده است.
فتحی با اشاره به اینکه نتایج داوری این مسابقه 24 بهمن اعلام می شود، گفت: بیش از 150 تا 200 عکس منتخب در بیلبوردهای سطح شهر به معرض نمایش گذاشته می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: عکس های منتخب از 25 بهمن تا 15 اسفند بر روی بیلبوردها و تابلوهای سطح شهر به نمایش گذاشته می شود.
در ادامه این نشست «فریدون عموزاده خلیلی» داور مسابقه عکاسی زیبان نیز گفت: هدف از برگزاری این مسابقه کشف زیبایی های پنهان شده در شهر تهران است.
وی ادامه داد: این عکس ها با نگاه دقیق هنرمندانه تبدیل به یک تصویر زیبا برای شهر تهران می شود.
داور مسابقه عکاسی زیبان با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی 100 بیلبورد را در اختیار زیبان برای اکران آثار برگزیده قرار خواهد داد، تصریح کرد:از اول آبان تا 15 آذرماه 6 هزار و 100 عکس از زیبایی های شهر تهران به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که از این تعداد یک هزار و 209 متعلق به عکاسان حرفه ای بود.
وی تاکید کرد: حدود 50 درصد آثار ارسالی نیز عکس های موبایلی و غیر حرفه ای بود.
عموزاده خاطرنشان‌ کرد: بیشتر عکس های ارسالی شهروندان از پنجره ها، دریچه ها، سیما و مناظر شهری، کوچه ها، نماها، نورپردازی ها، گلدان و معماری های زیبا سطح شهر بود که نگاه ظریف مردم و حساسیت آنها به این مقوله را نشان می دهد.
تهرام/9343 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.