به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست تخصصی ویژه دهیاران که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم به روز رسانی دانش در عموم حوزه ها اظهار داشت: امروزه رودخانه خروشان علم و تخصص در تمام کشورهای دنیا در جریان است و هر کشوری در این مسیر قرار نگیرد، دچار یک عقب‌ماندگی بزرگ خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه روستاها در کنار آسیب شناسی آن، تصریح کرد: اگر به سرشماری کشور در 30 سال قبل رجوع کنیم، جمعیت روستایی بالغ بر 70 درصد بوده و جمعیت شهری کشور در حدود 30 درصد که در حال حاضر متاسفانه این مسئله بر عکس شده است، چرا که ما نتوانستیم نسل مدرن مسلح به بهره مندی از علم و فناوری را در روستاها نهادینه کنیم.
مقام عالی دولت در استان تهران، خاطرنشان کرد: این بی توجهی به جامع‌نگری در حوزه روستاها، آسیب‌زا بوده است.
وی افزود: باید به مزیت های نسبی هر منطقه از روستاهای کشور توجه کرده و شغل متناسب با مناسبات روز و علم و تخصص جوانان روستایی ایجاد کنیم، باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با ایجاد پیوند بین علم و تخصص و فناوری، ایده های نو در حوزه روستاها را به ورطه عمل کشانده و زمینه استفاده روستاییان تحصیلکرده را از پیاده سازی اندیشه های نو و مدرن فراهم کنیم.
استاندار تهران تصریح کرد: در این شرایط باید تلاش کنیم تا توسعه متوازن در روستاها ایجاد شده و با آبادانی این مناطق از کشور از جمعیت حاشیه نشین شهرها کاسته شود که این مهم یک راهبرد و استراتژی اساسی است.
محسنی بندپی یادآور شد: اکنون ظرفیت خوبی در رشته های مختلف و حوزه استارت‌آپ‌ها وجود دارد که باید با بکارگیری دانش و تخصص این حوزه در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اقدام کنیم.
وی همچنین خطاب به دهیاران استان تهران نیز تاکید داشت: دهیاران باید ارزش افزوده را به عنوان یک اصل سرمایه گذاری جدی نگاه کرده و درآمدهای پایدار را برای روستاها از این منبع تامین کنند. همچنین دهیاران می‌توانند از محل تعاونی های ایجاد شده در روستاها ایده های نو را در قالب استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در روستا پیاده کند تا بتوانیم با این دست اقدامات شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها باشیم.
استاندار تهران تأکید داشت: دهیاران در عمران و آبادانی روستاها با حداقل امکانات تلاش می کنند و این روحیه خدمت می تواند نقش موثری در توسعه متوازن روستاها در کنار شهر ها ایفا کند. ما نیز تمام توان و ظرفیت خود را برای کمک به توسعه و آبادانی روستاها به کار خواهیم بست.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که چسبندگی و پایداری زندگی در روستاها را فراهم کنیم به سمت توسعه پایدار روستایی نزدیک خواهیم شد.
نشست تخصصی دهیاران استان تهران با رویکرد توسعه اقتصادی روستایی در پرتو توجه به گردشگری و بوم گردی و نیز استفاده از مزیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان امروز (یکشنبه) با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معصومه پرندوار مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بخشداران و دهیاران استان در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.