به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، علی محمد مختاری افزود: فاز دوم برنامه های ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر (عج) از دیروز آغاز و بر این اساس یک هزار و 100 اصله درخت چنار مرغوب 8 تا 12 ساله با بن بیش از 45 سانتیمتر تا پایان هفته جاری در این خیابان غرس می شود.
وی ادامه داد: 550 اصله از این درختان در محدوده مناطق 3 و 6 از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر(عج) و 550 اصله دیگر در محدوده منطقه 11 از چهار راه انقلاب به سمت جنوب تا میدان راه آهن غرس می شود.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: همانند فاز اول پروژه، در ابتدا کار تیمار و رسیدگی به درختان آسیب دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی این محدوده که تنه و ریشه آنها دچار پوسیدگی شدید شده و احتمال سقوط آنها می رود و همچنین درختان بیمار که کانون امراض و آفات اولیه و ثانویه مانند قارچ ها و آفات چوبخوار شده اند، انجام می شود.
وی ادامه داد: پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با بن بیش از 45 سانتیمتر غرس می شود.
به گفته مختاری، تغذیه درختان با اضافه کردن کودهای آلی از طریق ایجاد چال کود، تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود پساب های آلوده و همچنین جلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب های آلوده در پای درختان در دستور کار دست اندرکاران اجرای این پروژه قرار دارد.
به گزارش ایرنا ، در فاز نخست این پروژه 740 اصله درخت در اسفند سال 96 در خیابان ولی عصر غرس شد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.