به گزارش ایرنا، سکینه اشرفی معاون توسعه وبرنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر در تشریح این لایحه گفت: در تدوین این لایحه به پیوستگی با اسناد بالادستی و 10 مضمون کلیدی مورد تاکید شورا، توجه ویژه ای شده است.
وی ادامه داد: بازآرایی و تدوین این برنامه در حین 2 ماه و براساس 150 آئین نامه بالادست کشوری انجام شد.
اشرفی تصریح کرد که ویژگی اصلی این برنامه رویکرد مشارکتی و توسعه شهری است و لایحه مذکور توسط کارشناسان خبره بدنه شهرداری تهران تدوین و ارائه شده است.
به گفته معاون شهردار تهران، هدف این لایحه این بوده که به وظایف اصلی شهرداری پرداخته و احکام مرتبط و منطبق با نظرات اعضای شورای شهر باشد.
وی تاکید کرد: شهرداری تهران در برنامه سوم موظف است که به جای متولی گری در اموری که به این نهاد مرتبط نیست فقط نقش تسهیلگری داشته باشد.
اشرفی همچنین گفت که برای اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران به برش های محلی و منطقه ای توجه ویژه ای شده است.
به گفته معاون شهردار تهران، در برنامه سوم توسعه شهر به پیش نویس های شعار 'تهران شهری برای همه' نیز توجه شده و 2 موضوع زیست پذیری و پایداری شهری به عنوان مولفه های اساسی این لایحه است.
همچنین مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: هشتم اسفند 96 قدم اول برای تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران برداشته و سندی در این خصوص تنظیم شد.
وی ادامه داد: سندی که قرار است از امروز در صحن شورا بررسی شود در واقع لایحه احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران است.
الویری افزود: این لایحه چندی پیش تقدیم شورا شد و پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی نهایتا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و به صحن شورا راه یافت.
این عضو شورا خاطرنشان کرد که حدود 500 پیشنهاد نیز در بررسی این لایحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مختلف نهایتا کلیات بررسی احکام لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران با 18 رای موافق در صحن شورای شهر تصویب شد.
همچنین در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران جزییات لایحه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران نیز بررسی و با بیست و یک رأی موافق به تصویب اعضا رسید.
کلیات این لایحه جلسه گذشته شورا به تصویب رسیده بود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.