به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز یکشنبه در نشست مشترک فرمانداران شهرستان های جنوب شرق استان تهران که با حضور شکرالله حسن بیگی ، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های جنوب شرق پایتخت از نقاط مشترک فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی فراوانی برخوردارند که این مشترکات می تواند با هم افزایی مسئولان به رفع مشکلات مردم منجر شود.
وی یکی از نیازهای اصلی شهرستان های جنوب شرق تهران را اجرای خط مترو عنوان کرد و تصریح کرد: اجرای طرح مترو شهرستان های جنوب شرق پایتخت ، مصوبه هیأت دولت است که به دلایل نامعلوم این مصوبه باطل و به قطار شهری تبدیل شد.
وی اظهار داشت : درخواست مردم و مسئولان شهرستان های جنوب شرق ، اتصال ریلی به متروی تهران است که امید می رود این مهم با تلاش دولت محقق شود.
عباسی تصریح کرد: کمبود آب شرب و کشاورزی ، چالش مهم شهرستان های جنوب شرق تهران است ، امروز برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی باعث شده تا فرونشست های بسیاری در دشت ورامین رخ دهد که تا نزدیکی راه آهن سراسری تهران – مشهد نیز کشیده شده است.
وی افزود : قرار بود که با احداث سد ماملو ، آب شرب و کشاورزی شهرستان های جنوب شرق تأمین شود که تا کنون حق آبه تعیین شده به این مناطق محقق نشده است.
سرپرست فرمانداری پیشوا افزود : مرزهای مشترک ، راه های دسترسی محدود به پایتخت ، وجود اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز و روشنایی کمربندی ورامین – پیشوا – پاکدشت از دغدغه های مشترک مسئولان چهار شهرستان جنوب شرق تهران است.
شهرستان های جنوب شرق تهران شامل ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.