دکتر محمد در آیین کلنگ‌زنی متروی اسلامشهر گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرای 250 کیلومتر خط مترو با 150 ایستگاه در شهرهای مختلف کشور را در کارنامه خود دارد که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر در حال اجراست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، کلنگ متروی اسلامشهر روز شنبه بیست و دوم دیماه در مراسمی با حضور دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، استاندار تهران، فرماندار اسلامشهر، شهردار اسلامشهر و جمعی دیگر از نمایندگان مردم تهران، اسلامشهر، پردیس، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد.

دکتر محمد در این مراسم گفت: خوشحالیم که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و در نهایت انسجام ملی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه حضور پیدا کرده‌ایم و از این که افتخار اجرای این پروژه در منطقه‌ای کمتربرخوردار نصیب قرارگاه شده‌ است خرسندیم. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: این پروژه در حدود 10.5 کیلومتر است که بخشی از آن به صورت دستی و بخشی از آن به صورت حفاری مکانیزه تمام مقطع با دستگاه TBM به قطر تمام‌شده 9.5 متر است.

وی افزود: پروژه احداث خط متروی اسلامشهر به صورت دو خط رفت و برگشت خواهد بود و در حدود 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص جانمایی این پروژه گفت: خط متروی اسلامشهر از انتهای خط سوم در نزدیک بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و تا منطقه اسلامشهر ادامه می‌یابد.

دکتر محمد درباره فاز تکمیلی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در شهر اسلامشهر هم حدود 5 کیلومتر در قالب دو ایستگاه پیش‌بینی شده که به عنوان فاز تکمیلی در کنار این خط در آینده و در صورت تأمین اعتبار اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: مجموعه قرارگاه خاتم از توان و تجربه‌ای بالایی در احداث پروژه‌های مترویی برخوردار است  و حدود 9 دستگاه TBMبا قطر بزرگ دارد که یکی از آنها را در پروژه متروی اسلامشهر عملیاتی خواهد کرد تا این پروژه را با یک سرعت قابل قبول به اتمام رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.