دکتر کرامت الله زیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران در واکنش به خبر پولی شدن تعدادی از تونل ها و بزرگراههای پایتخت اظهارداشت: در تمامی دنیا برای تونل ها و بزرگراه ها مالیات و عوارضی در نظر گرفته می شود اما در ایران با توجه به اینکه این موضوع در فرهنگ و اقتصاد جا نیافتاده زود است که به این مساله ورود شود.
وی در عین حال تأکید کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی و پیامدهای مثبت و منفی و جنبه های مختلف آن سنجیده شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید این نکته را نیز مدنظر قرار دارد که این تونل ها و بزرگراه ها با پول مردم ساخته شده اند تصریح کرد: بنابراین در شرایط فعلی با این موضوع موافق نیستم زیرا این معابر با پول مردم ساخته شده است.
وی ورود به این موضوع را نیازمند انجام کار کارشناسی دقیق دانست و گفت: با توجه به اینکه فرهنگ این مساله و پذیرش آن از سوی مردم وجود ندارد در شرایط فعلی که مردم مشکل ترافیکی و بزرگراهی دارند عملی کردن آن به مصلحت شهرداری تهران نیست.
به گزارش ایرنا چند روز گذشته انتشار خبری مبنی بر تهیه پیش نویس لایحه پولی کردن پنج تونل و بزرگراه پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک در برخی رسانه ها بازتاب های زیادی داشت.
پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته در واکنش به این خبر تاکید کرد: این موضوع صرفا در حد بحث کارشناسی است.
وی افزود: پولی شدن تونل های پایتخت زمانی عملیاتی می شود که در قالب لایحه توسط شهردار به شورای شهر تقدیم و مورد پذیرش شورا قرار گیرد، شورا نیز بپذیرد و برای آن نرخ تعیین شود.
حناچی با گلایه از نحوه انتشار خبر این موضوع گفت: خبری منتشر شده که از اساس واقعیت نداشته؛ این صحبت ها در بحث های کارشناسی مطرح می شود و لزومی ندارد در رسانه ها در این مرحله به آن پرداخته شود.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.