فرزانه اقبالی عصر شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زنان روستایی به عنوان بخشی از جامعه به ویژه در ‏دهه اخیر سهم عمده ای در رشد و شکوفایی و اقتصاد خانواده دارند اظهار داشت: به منظور بهبود و توسعه کسب و کار زنان ‏به ویژه زنان روستایی فعالیت هایی در زمینه توانمندسازی آنان انجام گرفته که می توان به تشکیل 50 صندوق اعتبارات خرد ‏زنان روستایی اشاره کرد. ‏
وی اظهار کرد: این صندوق ها فرصتی برای ایجاد مشارکت زنان روستایی برای توسعه پایدار روستا و راهی برای ‏توانمندسازی آنان و نیز تامین منابع مالی خرد است.
اقبالی افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین دفتر توسعه فعالیت های ‌کشاورزی زنان روستایی و بانک توسعه تعاون ‏کشور ، با اعطای تسهیلات کم بهره به صندوق ها راه برای بهبود و توسعه کسب و کار فراهم شد.
به گفته وی در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در این صندوق ها فعالیت دارند.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه تولیدات زنان روستای سولقان در محل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، بازارچه تولیدات زنان روستای سولقان شکل گرفته است.
به گفته اقبالی در این نمایشگاه، غرفه های تولیدات زنان روستایی شامل صنایع تبدیلی نظیر مربا و ترشی، گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی، صنایع دستی از جمله تابلو فرش و نقاشی روی شیشه و ... است که تا پایان هفته در محل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دایر است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.