به گزارش ایرنا ، اعظم هراتی روز شنبه در حاشیه اجرای طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 ساله که به صورت متمرکز در مرکز جرجیس ورامین اجرا شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، بیش از 18 هزار خانواده شهرستان ورامین دارای کودکان 3 تا 6 ساله هستند که از ابتدای دی ماه تاکنون 12 هزار و 800 خانواده در طرح بینایی سنجی شرکت کرده اند.
وی افزود: این که در طول این مدت، حدود 6 هزار خانواده در طرح بینایی سنجی شرکت نکرده اند نشان دهنده این واقعیت است که برخی از خانواده ها نسبت به خطراتی که بیماری تنبلی چشم می تواند فرزندانشان را تهدید کند بی توجهند.
وی گفت: حیاتی ترین زمان برای تشخیص و درمان بیماری تنبلی چشم، تا شش سالگی است و اگر این زمان تا 10 سالگی با تأخیر مواجه شود، هیچ درمانی بر آن موثر نخواهد بود.
هراتی تصریح کرد: کودکانی که به بیماری تنبلی چشم مبتلا هستند، در ظاهر از چشمانی سالم برخوردارند که همین موضوع خانواده ها را در رسیدگی به وضعیت بینایی آن ها بی تفاوت می کند.
وی گفت: سال گذشته 12 هزار و 752 کودک با مراجع به مراکز و پایگاه های بهزیستی، تحت غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و 199 کودک مشکوک به بیماری شناسایی و به واحدهای بینایی سنجی معرفی شدند.
رئیس بهزیستی ورامین افزود: در بررسی بینایی افراد مشکوک، یک هزار و 23 نفر دارای بیماری چشمی و 96 نفر مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند و با اجرای مراحل درمان، از نابینایی آن ها جلوگیری شد.
وی با بیان این که طرح غربالگری تنبلی چشم تا پایان دی ماه ادامه دارد از خانواده های دارای کودک 3 تا 6 ساله خواست تا با در دست داشتن اصل شناسنامه کودک و مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی و پایگاه های سلامت، نسبت به سنجش بینایی کودکان خود اقدام کنند.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.