محمد کشتی آرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ارزیابی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره و بیان کرد: قیمت طلا هفته گذشته بیشترین تاثیر را از بازار جهانی گرفت که روز چهارشنبه بالاترین میزان افزایش را تجربه و 70 هزار تومان گران تر شد در حالیکه روز پنجشنبه قیمت های موجود در بازار به حالت عادی بازگشت.
کشتی آرا افزود: در کنار افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، نرخ ارز در مسیر صعودی قرار گرفت و قیمت دلار به بیش از 11 هزار تومان رسید که همین موضوع در افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تاثیرگذار بوده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت ارز در طول هفته ناشی از بحث بعضی استعفاها و خروج ایران از برجام بود که زمینه افزایش قیمت ها را در بازار فراهم کرد.
وی اظهار داشت: علیرغم افزایش قیمت طلا و سکه که طی هفته گذشته شاهد آن بودیم، روند عرضه و تقاضا در بازار رو به تعادل بود.
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه در بازار طلا و سکه همچنان با کمبود تقاضا مواجه هستیم گفت: اکنون میزان عرضه و تقاضا در بازار با وضعیت معمولی همراه و شرایط موجود در این بازار در حالت کاملا عادی به سر می برد.
وی معتقد است که میزان حباب قیمت در بازار طلا و سکه از 380 تا 410 هزار تومان در حال تغییر است.
کشتی آرا در پایان خاطرنشان کرد: انس جهانی هفته گذشته معاملات خود را با قیمت 1282 دلار آغاز و تا پایان هفته تا نرخ 1296 دلار افزایش یافت که به طور متوسط قیمت طلا در بازار جهانی با افزایش 16 دلاری همراه شد.
تهرام/9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.