مهدی قهاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات بین المللی مکعب روبیک روز گذشته (جمعه) با شرکت 280شرکت کننده از 9 کشور در رده سنی کمتر از 16 سال در سالن فردوسی منطقه 6 تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از این مسابقات مهک زدن سرعت و توانایی بیشتر برترین ها خواهد بود گفت: در این دوره برترین ها توانستند در 6 گروه و در مدت زمانی 12 ثانیه توانایی فکری و ذهنی خود را به اثبات برسانند.
به گفته مسئول کمیته بازیهای فکری هیات همگانی استان تهران، شرکت کنندگان از کشور های ژاپن، چین، عراق، لبنان، هند، سوریه ، بوسنی و هزرگوین، پاکستان و ایران تشکیل دادند.
قهاری تصریح کرد: در گروه نخست گوراسز پاتیلی Gurasees pateali ( کشورهند)، پارمیدا حسینی، تینا بیرجندی و همچنین در گروه دوم نیز خورشید آزاده، پارسا سواحلی مقدم و پویا دوستدار مقام برتر را کسب کردند.
وی ادامه داد: در گروه سوم نیز نازگل مرادی، خورشید حاج سید جوادی و رادین سمیعی فرد و در گروه چهارم یزدان سلیمانی، فاطمه لاری و آوا عزیزی اول تا سوم شدند.
مسئول کمیته بازیهای فکری هیات همگانی استان تهران گفت: در گروه پنجم نیز آرمان احمدپور، آمیتیس بابایی و امیررضا پیشوا و در گروه ششم نیز آرمینی شیخ الاسلام، لونا موریدپور و بردیا گداری نفرات برتر شدند.
مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال 1974 توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد که نام اصلی آن ' مکعب جادویی ' است که توسط مخترع آن نام‌گذاری شده‌است.
مکانیزم محوری این پازل به شما این امکان را می‌دهد که در هر وجه به‌طور جداگانه رنگ‌های دیگر را به هم ریخت، و هدف از بازی این است که تمام رنگ‌های آن در وجه خود و به صورت درست در کنار هم قرار گیرند.
تهرانم/7247/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.