سیدنواب حسینی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح برخورد با خودروهای سنگین آلاینده و فاقد معاینه فنی از پاییز امسال با همکاری پلیس راهور آغاز شد، افزود: 3 هزار و 839 دستگاه خودرو سنگین از تاریخ 5 مهر تا 18 دی توسط اکیپ تست کنار جاده ای مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 87.94 درصد دارای معاینه فنی و 12.06 فاقد معاینه فنی بودند.
وی ادامه داد: 938 دستگاه خودروی سنگین از تعداد مذکور در تست آلایندگی مردود و برگه معاینه فنی 800 دستگاه خودرو نیز به علت مردودی در تست الایندگی ابطال شد.
به گفته حسینی منش، یک هزار و 251 خودرو سنگین از ابتدای اجرای این طرح تا کنون به علت مردودی در تست آلایندگی و یا فقدان معاینه فنی توسط پلیس جریمه شدند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران همچنین از تعامل با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایی برای برخورد با خودروهای سنگین خبر داد و گفت: در این راستا جلسه ای دیروز بین حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایی و پور سید آقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار و بر همکاری مشترک بین دو دستگاه برای برخورد با خودروهای الاینده و دودزا تاکید شد.
حسینی منش خاطرنشان کرد که با توجه به سهم 55 درصدی خودروهای سنگین در تولید ذرات معلق زیر 2،5 میکرون، این توافق و مشارکت در حوزه مدیریت و کنترل آلایندگی خودروهای سنگین می تواند اثرات مثبت در کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، 15 مرکز ثابت و پنج واحد سیار معاینه فنی در پایتخت به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.